Gå til innhold

Video mode not supported?!

lars`

Anbefalte innlegg

Jeg får denne meldingen fra win xp når jeg starter win.. "video mode not supported" slik står det helt til windows starter.. til "WELCOME" .. da funker alt..

Men jeg kan ikke se bios eller noe.. Har et Radeon9800xt kort..

Noen som har peil på åssen jeg fikser dette??

Mhv Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å høyreklikk på skrivebordet, Egenskaper, Innstillinger, Avansert, Monitor(eller Skjerm, muligens), se til at firkanten ved siden av "Skjul innstillinger skjemen ikke støtter" (eller noe i den duren) har et kryss, klikk så på "rullgardin menyen" over, og finn en instilling som passer skjermen din(kanskje 85Hz f.eks.)

Gå til Egenskaper, Innstillinger igjen, og velg en oppløsning som passer til skjermen.

Mulig du må stille inn skjermbildet til å passe til ytterkantene på skjermen etterpå.

Kanskje du burde finne en driver spesifikt til skjermen du bruker også, isteden for den vanlige Windows driveren.

-Dette er ihvertfall de rådene jeg kan komme opp med akkurat nå.

Lenke til kommentar

ok.. har kommet litt lengre i problemet nå..

når jeg ikke har inni tv-out kabelen får jeg boot screen osv.. Men når jeg har inne tv-out kabelen får jeg video mode not supported..

Hvorfor i huleste skjer dette? Hva har tv-out skjermen med boot screnen min å gjøre??

Lenke til kommentar

Beklager, har ikke noe godt svar.

Eneste jeg kan tenke meg er at maskinen din oppfatter TV'en din som den aktive monitoren, isteden for den faktiske monitoren du har.

Mulig du kan gå inn i instillingene til grafikkortet og "si ifra" at monitoren din er første prioritet og TV'en andre. En slags "master" og "slave" innstilling du finner i ATI kontrollpanelet, under Displays.

Men det er en stund siden jeg brukte TV utgangen på mitt Radeon 9800 Pro, så jeg husker ikke helt hvordan dette fungerer.

Regner med at driverne til kortet ditt er oppdatert(?).

(Det skal sies at jeg brukte DVI utgangen fra kortet for å koble til min (plasma)TV, så det er kanskje litt annerledes)

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...