Gå til innhold

Problem med 7610

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt samme problemet. Når du er inne på phone browser så klikker du venstre klikk på musen og så oppdater. Hvis ikke det funker så går du på nokia application installer, under min telefon så er det bilde av en telefon, klikk på den. Så trykker du på tilkobling, så huker du av USB. Trykk ok, og da skal mobilen din komme opp, klikk på den og så trykk ok. Da skal det funke, hvis ikke så trykk oppdater på nokia phone browser en gang til. Da skal det funke.

Lenke til kommentar

Hei

Har hatt litt av det problemmet også,men jeg tror årsaken ligger i at det ikke er god nok forbindelse mellom kabel og mob,synes det feste som er på kabelen er dårlig,føles litt løs der du stikker kabel inn i mob..Jeg prøvde å holde kabelen godt i mot kontakten en stund på mob etter å ha stukket den i mob slik at du er sikker på at den har fått kontakt,det har funket

Lenke til kommentar

Tror det kan være noe med telefonen tror jeg.. Når jeg trykker inn kabelen i mobilen, så kommer ikke det usb-ikonet opp på displayet.. Har formatert mboilen en del ganger pga. virus.. Kan det være noe standard programvare på mobilen som har blitt slettet?? Noen som har erfaringer??

Lenke til kommentar

Det som er feilen er at det er Nokia, jeg har aldri hatt annet enn trøbbel med Nokia tlf. når det gjelder tilkobling til PC, både med kabel, IR og bluetooth.

Det er aldri 100% stabilt og jeg har til gode å få en tilkobling til kunne fungere bra 2 ganger etter hverandre.

Jeg har også hatt endel andre tlf; Siemens, Sony Ericsson, Qtek og aldri opplevd samme problemer som med Nokia når det gjelder tilkobling mot PC.

Det virker som om Nokia prøver å gjøre ting unødvendig komplisert når det gjelder software og tilkoblings muligheter.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke snakk om dine problemer med nokia, og at du ikke liker nokia. Det var ikke til særlig hjelp den posten din. Nokia er nok mer stabilt enn det Qtek kommer til å være.

Når det gjelder topic så tror jeg ikke at det er kabelen eller telefonen som er feilen. Jeg syns kabelen sitter ganske bra, og den virker ikke løs. Er nok pcen, eller programvaren som er noe galt med. Kanskje det kizzaz skrev er til hjelp. Er hvertfall verdt et forsøk å sjekke det.

Lenke til kommentar

Har utforsket cd'en nå, men jeg finner ingen setupfil som har med usb å gjøre.. Noen som vet navnet på den setupfilen Kizzaz nevnte??

Og et annet spørsmål.. Det går vel å bruke bluetooth-dongle til å instalere ting på 7610?! På samme måte som over usb-kabel?? For hvis jeg ikke får til det med denne kabelen, så må jeg vel bare kjøpe meg en bluetooth-dongle :hmm:

Lenke til kommentar
Har utforsket cd'en nå, men jeg finner ingen setupfil som har med usb å gjøre.. Noen som vet navnet på den setupfilen Kizzaz nevnte??

Og et annet spørsmål.. Det går vel å bruke bluetooth-dongle til å instalere ting på 7610?! På samme måte som over usb-kabel?? For hvis jeg ikke får til det med denne kabelen, så må jeg vel bare kjøpe meg en bluetooth-dongle :hmm:

Jada. Bluetooth dongle/adapter virker det.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt det samme problemet mange ganger. For min del har jeg funnet ut at det er uhyre viktig at man setter inn kabelen i telefonen FØR man setter den inn i USB porten på datamaskinen. Evt. må jeg reboote.

eller...

1. Ctrl - alt - del

2. Velg Noki~ og avslutt den

3. Velg DataLayer.dll og avslutt den også

4. Prøv igjen - nå skal den fungere...

Lenke til kommentar
Jeg har hatt det samme problemet mange ganger. For min del har jeg funnet ut at det er uhyre viktig at man setter inn kabelen i telefonen FØR man setter den inn i USB porten på datamaskinen. Evt. må jeg reboote.

Det stemmer ikke helt det du sier om at du bør sette inn kabelen i mob før du setter den i usb,jeg har min kabel tilkoblet pc-en hele tiden og har ikke noe problem med å få kontakt mellom pc og mob

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...