Petterahl Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 En kamerat av meg lurer på hvor lenge det er vits å lade den første gang? Tror han lada den i 6 7 timer, da var det fult. Det gjelder Sony Ericsson K700i. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 jeg lada min k700i i 16 timer eller noe sånt den første gangen Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Står i manualen hvor lenge du skal lade den første gang.. Det har vært veldig stor diskusjon om akkurat dette, og Remerser hadde en side hvor det sto om Batterier og sånt. Men les i Manualen, så finner du nok det.. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 i manualen står det 4 timer Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Lader alle mobilene mine i 24 timer den aller første gangen... De holder lenge.. Lenke til kommentar
obos Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 les linken under: http://amobil.no/art.php?artikkelid=5117 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Artikkelen til amobil inneholder så mye fakta feil at den bør fjernes snarest. Ni-Cd batteri som var andre generasjons (første genrasjons batteri var faktisk bly batteri) batteri til mobiltelefoner kan få minne effekt. Ni-Mh tok over etter Ni-Cd og som brukes fortsatt der vekt og størrelse ikke spiller noen rolle, grunnen at man gikk over til Ni-Mh er nettop det at de ikke får minne effekt. Li-Ion ble tatt i bruk i mobiltelefoner pga. vekt og at man har større frihet ang utforming av batteri cellene, problemet med Li-Ion er at de taper kapasitet over tid mer en Li-Pol og Ni-Mh Li-Pol er det som de fleste fabrikanter leverer som standard batteri i dag, taper ikke så mye kapasitet som Li-Ion og har samme lave vekt som Li-Ion og man kan forme cellene som Li-Ion Vedrørende lading indikerer telefonen fulladet når batteriet er ca 80% fullt så man bør lade omtrent dobbelt så lang tid som det går fra tomt til telefonen indikerer fullt. Alle mobilladere som selges i dag (orginalt) er såkalte smarte ladere som går over på vedlikeholds ladning når batteriet er "fullt", de har også tempratur sensor som kutter ladingen om batteriet blir for varmt. Endret 1. august 2004 av Maxopp Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 På elkjøp sier de aT du skal lade telefonen i 16 timer første gang.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 12-16 timer er å foretrekke! Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Batteriuniversity.com er den siden som Chosiso henviser til Selv lar jeg bare telefonen stå over natten + litt till.... Vane, uansett om mobilen nok ikke trenger det, men det skader ikke heller Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Li-Ion ble tatt i bruk i mobiltelefoner pga. vekt og at man har større frihet ang utforming av batteri cellene, problemet med Li-Ion er at de taper kapasitet over tid mer en Li-Pol og Ni-Mh men kan disse klatt lades slik som mewtal hydrid batteriene da? Lenke til kommentar
duda Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 alle har hver sin mening om denne saken, så du kan gjøre valget selv, enten lade den i 4 timer eller 12-16 timer første gangen. selv ladet jeg min k700i i rundt 12-16 timer første gangen. Lenke til kommentar
genser Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Søk for søren! -- Batteriet på K700 -- Oppladningsprosedyre for SE K700 -- Førstegangs ladning på SonyEricsson K700 -- Lenke til kommentar
zeegratar Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 12-15 timer er det lureste. Lenke til kommentar
thord Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 ja. lade den i ca 14 timer. da er du sikker! det skader ikke om han står for lenge uansett.. Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 3 timer..... et batteri koster da ikke all verden! Lenke til kommentar
monstar Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Det tok to timer for meg å lade k700i, etter det hadde den fullt batteri nivå. Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Det tok to timer for meg å lade k700i, etter det hadde den fullt batteri nivå. En jeg kjenner gjorde det og! EDIT: Post 700! Endret 8. august 2004 av siggetheman Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 I boka til Nokiaen min står det at jeg skal lade den i 1 1/2 time, etter det er batteriet fullt og telefonen klar til bruk.' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå