Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ground Control II og VPN

Anbefalte innlegg

Å sette opp en VPN i XP er lett som en fjær.

Å spille GC2 via VPN burde vært lett, men problemet er at jeg ligger selv i et nettverk, der jeg har iptable 192.168.2.XXX

De som kobler til meg får ip 192.168.0.XXX

Hvis jeg lager et game i GC2, så viser spillet hos de andre, men de klarer ikke å koble til fordi det jævla spillet tror at ip'n de skal koble til er 192.168.2.XXX .. er det noen mulighet for å overbevise spillet å bruke den andre ip'n??

Endret av BagBiter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken ip får du tildelt når du kobler til vpn-serveren deres?

For at jeg og andre skal kunne hjelpe deg, må du oppgi mer informasjon om hvordan VPN er satt opp.

Gjerne en tegning hvis det passer...

Endret av Demolish
Lenke til kommentar

asså.. jeg bruker bare XP sin innebygde VPN-funksjon, der jeg har gitt ip 192.168.0.XXX til de som kobler seg til. Men siden jeg allerede er i et nettverk der jeg har ip 192.168.2.XXX, så virker det som om spillet PRIORITERER denne. I andre spill, f.eks Sacred, der kan jeg velge hvilken av IP'ene på maskinen som skal brukes som host.

Lenke til kommentar
asså.. jeg bruker bare XP sin innebygde VPN-funksjon, der jeg har gitt ip 192.168.0.XXX til de som kobler seg til. Men siden jeg allerede er i et nettverk der jeg har ip 192.168.2.XXX, så virker det som om spillet PRIORITERER denne. I andre spill, f.eks Sacred, der kan jeg velge hvilken av IP'ene på maskinen som skal brukes som host.

Gi ip 192.168.2.xx til de som kobler seg til, med mindre du har en subnett mask som er 255.255.0.0

255.255.255.0 sier at 192.168.0.xx og 192.168.2.xx er to forskjellige nettverk, mens 255.255.0.0 sier de er del av samme nettverk.

Og når noen kobler seg til deg med VPN, vil du jo gjerne at de skal være del av det samme nettverket som deg.

PS: De spillene jeg har sjekket for nettverksstøtte, støtter kun subnett som er 255.255.255.0 (er en stund siden sist jeg sjekket...)

Edit: Bedre forklaring

Endret av Demolish
Lenke til kommentar

Prøv BattleLAN. Funker bra med GC2. :thumbup:

Her er en link, BattleLAN ble egentlig laget av en eller annen spiller for å spille WC3, men funker med mange andre games, blant annet GC2 og C&C Generals.

Mange bruker denne i GC2, fordi Massgate suger noe vanvittig (mye lag).

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...