Gå til innhold

Ny A64 spill-PC

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha kabinett med innmat, alt det eksterne har jeg. Har foreløpig denne planen:

AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

Sapphire Radeon X800PRO VIVO 256MB DDR AGP,ATI X800PRO, VIVO, Full-Retail

Chenbro Gaming Box Black/Orange 350W PSU

Western Digital Raptor 36.7GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

Sony DVD-spiller IDE 16x/40x Sort Bulk, DDU1612-B2

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern

PAPST Vifte 120x120x25mm Vifte m/5,25" kontakt 26db

Totalt: 11050.15

Er det noe som mangler eller bør byttes ut?

Hva er matched pair RAM, som er litt dyrere enn to enkelte.

Er boxed-vifta bra, eller bør jeg kjøpe ekstra(kan hende det blir litt mild overklokking). Ligger det en pute på kjøleribba(har arctic silver 5).

Er alt av kabler o.l. med?

Kan egentlig vente opp til en måned med å kjøpe, vil jeg tjene noe betydelig på å gjøre det(betydlig=nærmere 500 eller mer)?

Endret av JeffK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Allerede etter en uke kommer du til å mreke at du har ALT for lite lagringsplass på PCen, ville slengt på en 160GB eller mer i tilleg til raptoren.

Boxed kjøleren er veldig god egentlig, det er klart at du ville fått noen få grader lavere temperatur med en high-end kjøler, men jeg ville ikke prioritert det.

Lenke til kommentar

Netbutikker anbefaler å ikke kjøpe twinmos til nForce hovedkortene, ellers tror jeg mange her på forumet vil mene at man trenger 1GB med ram (jeg har 512MB så jeg vil ikke uttale meg om det) siden 754 er enkelkanals holder det med EN brikke, enten det en med 512 eller 1024

Lenke til kommentar
Netbutikker anbefaler å ikke kjøpe twinmos til nForce hovedkortene, ellers tror jeg mange her på forumet vil mene at man trenger 1GB med ram (jeg har 512MB så jeg vil ikke uttale meg om det) siden 754 er enkelkanals holder det med EN brikke, enten det en med 512 eller 1024

Skulle ha to av de brikkene, ja.

Noen anbefalinger på type?

Hva med:

2 X Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5

eller:

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

?

Lenke til kommentar

Ingenting i veien med å kjøpe Twinmos minne, så langt du ikke har tenkt å klokke deg ihjel. Skjønner ikke hvorfor folk har lyst til å betale dobbelt så mye for minne p.g.a omtalen om hvor bra minnet er etc. Ytelsesforskjellen mellom en uklokket maskin med twinmos i forhold til Corsair, er minimal. Prisen er omtrent det dobbelte. Har selv Neo Platium HK kortet, og kjører 2x512 mb Twinmos DDR-400.

Det fungere utmerket. Kjempestabilt.

Som det ble nevnt her: Ja, du har mye mer igjen om du går for 1 gb minne isteden for 512. I spill som f.eks Far Cry er det veldig merkbar forskjell.

Ellers ville jeg bare si at det var et veldig bra oppsett av en PC :)

-z00l-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...