Gå til innhold

Pc KUN til spill.. :)

Anbefalte innlegg

Driver å mekker sammen en pc som, kor teit det høres ut, kun skal brukes til spilling. BFV går det mest i. Og sef de kommende HW-killerene må kunne kjøres glatt.

Har satt i sammen dette oppsettet :

Amd Athlon 64 3200+

MSI K8N Neo Platinum s754

Corsair XMS Pro4000 2x512 ----> vil det være sikrere/raskere med ECC ?

Geforce 6800 GT 256 ----> 9800Pro har for mye prob. med BFV

Samsung 19" Crt Syncmaster ----> noen Lcd-skjermer som ligger i 3000 kroners-klassen som er gode til spill?

Msi cd-brenner ide 52/32/52 ----> har denne noe å si på ytelsen på spillene egentlig?

Er veldig takknemlig for innspill fra de som tydeligvis har peiling her på forumet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cd-brenner har lite å si på spill, kjøp heller en dual layer dvd-brenner fra nec til 730kr.

Hold deg til CRT,

Om du har råd: Slå til på et 6800GT, det er virkelig bra til spill!

Minne: ECC minne er faktisk litt tregere, men mye sikrere mot datakrasj, disse passer bra i server som skal gå i flere år uten stopp, men til deg: Kjøp vanlig minne! De XMS brikkene du nevner er supre, sokkel 754 er enkelkanals, slik at du kan jo muligens også kjøpe en brikke, men uansett: bra valg;)

Lenke til kommentar

takk for svar :)

da trenger eg ihvertafall ikke ecc-minne. Og dvd-brenner har eg ærlig talt ikke bruk for, men når den gamle cd-brenneren min er 4x, så....... (og det er den raskeste av cd-spillerene...)

Er det noe point å kjøpe 2 gig ram? Leste en plass at f.eks Doom3 kunne bruke over 1 gig. Vil ny 64 bits software kunne bruke over 1 gig?

Siden eg får det til noe under listepris ved dette kjøpet kan det være greit å handle ekstra masse med en gang? Siden ram-prisene ikke er kjent for å falle alt for mye i pris. Eller tar eg helt feil?

Endret av [SVG]Pacman
Lenke til kommentar

Personlig er jeg litt usikker på om man egentlig trenger 1GB ram, nå det gjelder hele to gig (altså antakeligvis 2000kr ekstra i forhold til 1Gig) tror jeg dette er big time overkill! Kjøp en gig. -Om du vil bruke en en eller to tusen ekstra, kjøp heller et 6800Ultra, eller en 3400+

3400+ koster forresten hos komplett 850kr mer enn 3200+, hvilket er noe å tenke på...

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke heller gå for et hovedkort med nfroce 3 250gb chipset?

1gb ram skal nåkk holde vil jeg tru. Du trenger ikke ecc ram..

6800gt virker som et meget bra kjøp;)

Vist du skal ha skjerm i 3000kroners klassen er nåkk crt det klart beste valget, da er du også sikkret mot ghosting!

Jeg ville gått for dvd-brenner, du har kansje ikke bruk for det nå, men en dag vill du nåkk savne det! De funkr jo som cd-brenner også:)

Håper jeg har hjulpet litt :)

H.kon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...