Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd i Grimstad? Bluecom? NextGenTel?

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte til grimstad i høst. Har leid et hus i sentrum, hvor vi trenger bredbånd. Bluecom og NextGenTel ser ut til å ha noen bra tilbud, har noen erfaringer med disse? Evt forslag til andre isp'er som kan ha bedre tilbud. Er ute etter minst 1024kbps. Linja skal deles på 3 brukere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal flytte til grimstad i høst. Har leid et hus i sentrum, hvor vi trenger bredbånd. Bluecom og NextGenTel ser ut til å ha noen bra tilbud, har noen erfaringer med disse? Evt forslag til andre isp'er som kan ha bedre tilbud. Er ute etter minst 1024kbps. Linja skal deles på 3 brukere.

Er dette et område hvor BC selv har bygget ut sentralen?

Hvis det er det så kan BC anbefales på lik linje med NGT.

Lenke til kommentar

Er dette et område hvor BC selv har bygget ut sentralen?

Hvis det er det så kan BC anbefales på lik linje med NGT.

Grimstad sentralen blir kjørt i gang akkurat i desse dager, så den er klar med BlueCom sine egne produkt :)

Lenke til kommentar

mener du kan få noe gjennom strømleverandøren også. LOS tror jeg de kaller seg nå. www.los.no

Brodern hadde LOS ei stund. Gikk semrtefritt det, med unntak at at brodern ikke gadd installere brannvegg eller antivirus med en gang... det gikk jo som det måtte, og internett forbindelsen funka dårlig ei stund på grunn av det. Tror de har fair priser på fiber også. Bør sjekkes.

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar

Har dårlig erfaring med GKTV, det de leverer er ustabilt. måtte sette DNS servere manuelt fordi GKTV sin ofte er nede :mad: . har også fått dårlig hastighet i noen perioder og det virker som om GKTV muligens har hatt problemer med DoS angrep. måtte resette kabel modem minst 1 gang i uken fordi det var trøbbel med linjen :wallbash:. satte i flere tilfeller 2-3 dager uten internett. har heldigvis sagt opp hos GKTV nå, Så alt endte bra :D

Så GKTV :thumbdown: NGT :thumbup:

Lenke til kommentar

Har hatt NGT og er nå lykkelig Bluecom bruker.

NGT er bra når ting virker men hadde problemer en periode at linjen "forsvant".

Prøvde support avdeling og de svarte aldri før minst 20-30 minutter.

Enkelte gang ventet vi 2-3 timer på tlf.... Noen ganger svarte de aldri...

Prøvde å ringe kl.1800 engang ikke svar og klokken 2000 eller 2100(husker ikke helt) men da ble linjen brutt pga de skulle stenge for dagen...

Bluecom: Har ikke hatt noen problemer enda, prøvde å ringe support for spm om mitt kundenr. De svarte innen 1 minutt. Ble overrasket og husket nesten ikke hvorfor jeg ringte ;)

Enkelt å koble seg opp som aktiv bruker i feks... DC++, slipper å styre med porter osv...

Var veldig fornøyd med hastighet hos NGT men synes Bluecom så langt er totalt litt bedre enn NGT.

Lenke til kommentar

Bluecom har bygd ut og levere frem til 17 august 1500Kb/512Kb til 399 pr måned :dribble: , det er det beste tilbudet jeg har kommet over, og siden NGT og Bluecom er Jevngode så er det jo kun pris som har noe å si. men har du bedre erfaring med NGT så leverer jo de til nesten like god pris.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har nå hatt BlueCom en god stund. Det er lureste jeg noen gang har gjort. Mens jeg har hatt BlueCom så har jeg aldri hatt nedetid. Og supporten hos BlueCom er utrolig grei. Og siden jeg har hørt en del mindre koselige historier om NGT så er jeg veldig glad for at jeg valgte "riktig" :w00t:

Så til alle andre som har muligheten til å få bredbånd på BlueCom sentral. Det er ikke noen vits å vurdere andre alternativer.

Lenke til kommentar

LOS leverer mest hastighet pr krone 3000/500kbit for 349kr på egne sentraler. 4000/500 for 399kr. Telenor leverer vel minst hastighet pr krone, men er etter min erfaring gode på ping om det betyr noe. Selv har jeg Telenor Basis som jeg får gjennom de jeg leier hos. (Sentralen er full så jeg kan ikke annet.) Med deres tregeste linje får jeg 15ms i ping på HW testen. Det er det samme som en kamerat med Catch SDSL 2Mbit får. Gå for LOS om dere kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...