Jimmy Pop Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Jeg har et lite LAN på tre maskiner. (Win2k adv. server, XP, XP) Jeg sitter selv på Win2000, og lurer på hvordan jeg kan sette på windows sin telnet på min maskin. Skulle likt å utforske det opplegget litt. Vet ganske lite om det. Vil prøve å styre den fra en av de andre maskinene.. På forhånd takk Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Hvis du skal styre servern så hvorfor ikke sette opp terminal server? Mye bedre det enn å telnette seg.. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 26. april 2002 Forfatter Del Skrevet 26. april 2002 Fordi jeg ville lære meg poenget med telnet og hvordan det brukes vel! Det må jo til. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Den innebygde telnet-serveren skrur du på i Control Panel -> Administrative etellerannet -> telnet. Du får fram en tekstbasert meny hvor du kan slå på serveren. Men DeejPhant har forsåvidt et poeng. Telnet/SSH er kult på unix, men det er ikke helt det samme på Windows siden alt er så grafisk (æsj). Derfor kan det være greit med en grafisk remote admin. server, f.eks Terminal Server eller VNC. Det er ihvertfall min mening... Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Ok.. Gå inn på Servern (ved hjelp av terminal server :razz: ) og start telnet servicen (start->programmer->administrative tools->services).. deretter er det bare å telnette seg som en annen tulling Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Argh... du var 30 sek før meg Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 26. april 2002 Forfatter Del Skrevet 26. april 2002 Takker og bukker som en og annen høflig julegris. Ja. Hadde lukket temaet om det var mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå