Gå til innhold

Hvilken cpu vifte passer til SP 94 kjølern?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøver med 92 mm nå så får vi se om det hjelper.

Ligger på 56 C load nå med boxed vifta. Så det trengs en forbedring før jeg øker vcore..

Maskina henger seg etter ca 15 min med spilling hvis jeg kjører 230 fsb..

Bør jeg klare høyere uten å øke vcore fra 1.50 v??

Bruker Abit IC7_G og en P4 2.8 HT. Da gir 230 fsb ca 3,2 ghz.

Lenke til kommentar
Nei du kjøper denne vifta.

Setter på denne adapteren.

Og kjøper en viftestyring, alt etter hva du har råd til  :roll:

Dette blir uten tvil bedre, da du ikke får "død" punktet med lufting på midten av kjøleribba.

Du får ikke festa den fanadapterene til kjøleren. Thermalright har ikke viftefeste med skruer, de klipses på med noen strenge lingnende saker :) Skal man fjøre det så er swiftech sine kjølere å foretrekke, der er det plass til en fan adapeter

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Hei!

Har bestilt en sp-97 selv nå(amd) og den papst vifta som ble foreslått i andre innlegg her..... må jeg ha spenningsregulator på den for at den skal funke optimalt, eller er det bare for å justere ned....

Vh Rune L

Du behøver ikke spennings regulator.

Er bare for justeringen sin skyld, da kan man skru opp og ned hastigheten etter behov istedet for at den surrer på maks hele tiden.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Uten at jeg er sikker, går det noen bøyler fra kjøle blokka til oversiden av vifta som spenner den fast på Thermalright blokka.... Problemet da er å få festa vifte ramma som du prata om til selve kobber "klumpen".....

Tror jeg...

vh rune l

Lenke til kommentar
Hei!

Har bestilt en sp-97 selv nå(amd) og den papst vifta som ble foreslått i andre innlegg her..... må jeg ha spenningsregulator på den for at den skal funke optimalt, eller er det bare for å justere ned....

Vh Rune L

Vær obs på heatpipes, oppdaga når jeg hadde montert alt og skulle sette i cpu vifte strømkontakten at den satt under heatpipene og fikk ikke plugga den inn da det var så trangt og dårlig plass.

Brukte en annen kontakt da jeg ikke gidda demontere alt og da jeg bruker viftestyring på den.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...