John Deere Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Hei. Noen som kan linke meg ei vifte som passer til denne cpu kjølern? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SP94]LINK[/url] Evt noen som har erfaringer med denne kjølern? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) Alle 80mm eller 92mm vifter passer til den kjøleren. Kjøp denne vifta og denne til å regulere spenninga, så kan du justere kjølinga etter behov Endret 31. juli 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) Alle 80mm eller 92mm vifter passer til den kjøleren. Kjøp denne vifta og denne til å regulere spenninga, så kan du justere kjølinga etter behov Ville også godt for den vifta. Jeg har nesten samme kjøler og bruker denne vifta. Det funker FETT Endret 31. juli 2004 av Kronztad Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 Alle 80mm eller 92mm vifter passer til den kjøleren. Kjøp denne vifta og denne til å regulere spenninga, så kan du justere kjølinga etter behov Ja da er det bestilt. Takk for hjelp Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Nei du kjøper denne vifta. Setter på denne adapteren. Og kjøper en viftestyring, alt etter hva du har råd til Dette blir uten tvil bedre, da du ikke får "død" punktet med lufting på midten av kjøleribba. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Som jeg har forstått, går det ikke å sette på en slik fanadapter på SP-94. Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Kanskje ikke standard men man får alltid feste den på en måte... Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Jeg kjører en 92mm enermax vifte på sd-97 som er samme som sp-94 men for amd. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 Prøver med 92 mm nå så får vi se om det hjelper. Ligger på 56 C load nå med boxed vifta. Så det trengs en forbedring før jeg øker vcore.. Maskina henger seg etter ca 15 min med spilling hvis jeg kjører 230 fsb.. Bør jeg klare høyere uten å øke vcore fra 1.50 v?? Bruker Abit IC7_G og en P4 2.8 HT. Da gir 230 fsb ca 3,2 ghz. Lenke til kommentar
Rage Against My Machine Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Du må jo skaffe deg en 92 mm Delta vifte... Den BURDE holde cpu'en kjørlig... Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 I tillegg til at du kan bruke den som flymotor Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 skaff deg heller vantec Tornado =) enda heftigere enn delta delta og vantec = et sykt høyt støynivå Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Ja, 80 eller 92mm Vantec Tornado og Sunbeam Rehobus er det optimal... Lenke til kommentar
Runelang81 Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Hei! Har bestilt en sp-97 selv nå(amd) og den papst vifta som ble foreslått i andre innlegg her..... må jeg ha spenningsregulator på den for at den skal funke optimalt, eller er det bare for å justere ned.... Vh Rune L Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) Nei du kjøper denne vifta. Setter på denne adapteren. Og kjøper en viftestyring, alt etter hva du har råd til Dette blir uten tvil bedre, da du ikke får "død" punktet med lufting på midten av kjøleribba. Du får ikke festa den fanadapterene til kjøleren. Thermalright har ikke viftefeste med skruer, de klipses på med noen strenge lingnende saker Skal man fjøre det så er swiftech sine kjølere å foretrekke, der er det plass til en fan adapeter Endret 31. juli 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) Hei! Har bestilt en sp-97 selv nå(amd) og den papst vifta som ble foreslått i andre innlegg her..... må jeg ha spenningsregulator på den for at den skal funke optimalt, eller er det bare for å justere ned.... Vh Rune L Du behøver ikke spennings regulator. Er bare for justeringen sin skyld, da kan man skru opp og ned hastigheten etter behov istedet for at den surrer på maks hele tiden. Endret 31. juli 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Men hva hvis man tar å fjerner all innmaten på en vifte, slik at man bare har selve rammen. Da kan man jo sette den fast i kjøleren og montere en slik fanadapter oppå den, eller? Lenke til kommentar
Runelang81 Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Uten at jeg er sikker, går det noen bøyler fra kjøle blokka til oversiden av vifta som spenner den fast på Thermalright blokka.... Problemet da er å få festa vifte ramma som du prata om til selve kobber "klumpen"..... Tror jeg... vh rune l Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) Det går ikke, dersom du ser på innstallasjons manualen Her så festes streng klipsene over viften og i skru hullene på vifta. Edit la til ett bilde. Endret 31. juli 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) Hei! Har bestilt en sp-97 selv nå(amd) og den papst vifta som ble foreslått i andre innlegg her..... må jeg ha spenningsregulator på den for at den skal funke optimalt, eller er det bare for å justere ned.... Vh Rune L Vær obs på heatpipes, oppdaga når jeg hadde montert alt og skulle sette i cpu vifte strømkontakten at den satt under heatpipene og fikk ikke plugga den inn da det var så trangt og dårlig plass. Brukte en annen kontakt da jeg ikke gidda demontere alt og da jeg bruker viftestyring på den. Endret 31. juli 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå