MAHARANA Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Hei hvis man brenner mpg-filer som dataplate på en dvd-plate...vil da stue-dvd-spilleren lese platen direkte? Takk Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Spørs hvilken dvd spiller du har. Har du en veldig gammel, går det ikke. Spessielt ikke hvis filen er i mpeg2 format. Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) Hm, har ikke vært borti så mange "stue" dvd spillere som leser dataplater med mpeg. Min spiller cd eller dvd med mp3 filer og/eller jpg bilder i "data format". Skal jeg spille mpeg filer må jeg enten velge vcd eller svcd i f.eks Nero. Håper dette hjelper Edit: Onkel Leif Endret 31. juli 2004 av Sozinho Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Min gamle Pioneer 545 gjør hvetrfall det. Sjekk http://www.videohelp.com/ for din spesifikke spiller. (Meny til venstre->DVD Players) Lenke til kommentar
MAHARANA Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 takk for svar alle sammen! jeg har en sånn rema1000-dvd-spiller med merke 'memory'...den skal visst være sonefri for alt som er.... men da får jeg bare prøve meg frem Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) http://www.vcdhelp.com Der finner du det meste du trengerå vite om dette... husk at DVD spilleren din uansett ikke kan lese en mpg fil du slenger rett ned på CD'en, men at du må brenne som VCD/SVCD (dette gjelder hvis du brenner på CD plater da..) Hvordan det er med å bruke DVD plate.. det er jeg virkelig ikke sikker på... lag en post om du finner det ut... jeg tror ikke du får dem VCD/SVCD compliant ved å bruke en DVD plate... Endret 31. juli 2004 av hellfury Lenke til kommentar
Lexx Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Min Denver DVD spiller (billig) kan lese Mpeg filmer. Uansett om det er VCD eller bare mpeg fila, fordi man får fram en meny hvor man kan velge fila. Den klarer dog ikke Divx og de nyere formatene. Hva din spiller kan lese kommer an på hva den er designet for. Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Funker helt fint å brenne mpeg filer inn på en datacd selvom du ikke velger svcd. Ihvertfall på de spillerene fra rimi Lenke til kommentar
herpel Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Min NorthQ spiller som jeg kjøpte på Komplett spiller alt av videofiler. DivX, Xvid og MPG pluss alle de andre standard formatene. Dersom noen lurer på å kjøpe den kan jeg trygt anbefale spilleren Lenke til kommentar
Arodin Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Det fungerer ikke på min DvD spiller. Så jeg encoder til DVD. Anbefaler TMPGEnc 3.0 express til dette. Men det tar tid da. Plus TMPGEnc author for mekking av kapitler. Er den måten jeg må gjøre det på, hvis jeg skal benytte dvd plater. Hvis du synes det er ok med mange cd-er per film er jo vcd/svcd brent på cd-er veien å gå. Du finner info om alt sånt på linken gitt tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå