jezzter Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Etter å ha mottatt simkort fra mobyson, ville jeg jo gjerne aktivere gprs på mitt abonnement. Jeg mailer derfor kundeservice, som svarer raskt og sier at det vil være i orden i løpet av kvelden. Kvelden går, og neste dag har fortsatt ingenting skjedd. Sender en ny mail, får samme svar, og ingenting skjer. Den tredje dagen, og etter den tredje mailen ordner ting seg endelig. Men.... Etter en uke forsvinner plutselig gprs-tilgangen. Alt som skjer er at jeg får beskjeden "Abonner på GPRS først" når jeg prøver å wapsørfe. Jeg mailer derfor mobyson nok en gang og maser. De ber meg hente ned GPRS oppsett en gang til, hvilket jeg gjør, men fortsatt samme problem. Sender flere mailer og de sier at alt er riktig hos dem og netcom. Etter en stund setter jeg andre simkort i telefonen, og GPRS fungerer fint med både sense (Telenordekning) og teletopia, hvilket jeg forteller kundeservice. ETTER at jeg har fortalt dem at GPRS virker fint med andre abonnementer og at mitt simkort heller ikke tillater GPRS-tilgang i andre telefoner sender de meg dette svaret: "Her er forresten svar fra nettleverandør: "Kunden har gprs og er logget på gprs nettet. Så her er det nok noe feil i telefonen." NetCom har heller ikke meldt om dekningsutfall på GPRS i ditt område. Forsøk å stille inn telefonen på nytt. Jeg anbefaler at du denne gangen gjør dettte på manuelt etter veiledning på www.dintelefon.net Om det fortsatt ikke fungerer, bør du gå til en forhandler for å få kontrollert telefonen." ALTSÅ!!! Siden det virker med sense og teletopia, men ikke med Mobyson er det noe feil med telefonen min? Hva i svarteste er det de tenker med? Og etter en irritert mail, får jeg dette svaret: "Skjønner at dette er frustrerende, men vi har dobbeltsjekket med NetCom at GPRS er aktivisert på abonnementet ditt. Jeg har ikke full historikk foran meg men regner med at du har forsøkt å rebestille oppsett fra netcom.no/ota? Vi får evt prøve svensketrikset - å sende deg nytt SIM-kort. Mvh Thomas Refsdal" De klarer ikke å fikse problemet, så de skal sende meg et nytt simkort? Men om de ennå ikke har klart å aktivisere gprs for mitt abonnement, (som jo er det som feilmeldingen sier) hvordan skal da et nytt simkort hjelpe meg? Forbannet være mobyson. jezzter Lenke til kommentar
jendor Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 "Vi får prøve svensketrikset?" Mulig jeg er dum og uopplyst... men det virker ikke spesielt profesjonelt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå