Gå til innhold

Må få lov å anbefale Silent Hill 2


Xanitra

Anbefalte innlegg

Silent hil ble en slags terapi for meg, før var jeg mørke redd, men etter jeg hadde spillt gjennom sh, var det bedre å gå alene i skogen om natten enn å utfordre skjebnen med 2'eren.. Men jeg sa til meg selv noe skal man dø av uansett, og satt i discen, spillte det, gjennomførte det.. og vips var fullstendig kurert mot mine værste mareritt :)

Så sant! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, Resident Evil blir desverre den samme leksa etterhvert.

 

 

Silent Hill er så utspekulert råttent (skummelt) at man føler man får smake steken

( den som er med på leken, får smake steken.)

 

Mitt favoritt øyeblikk fra SH2 var når pyramide hode gubben drepte hun dama som ikke rakk frem til heisen. Man vet lissom ikke helt hva man skal tro.. dama var jo en artig karakter i spillet, så plutselig blir hun bare drept på en bestialsk måte.

 

Men så stopper heisen på den skumle etasjen, og heisdøren åpner...

Så isteden for den skumle musikken og støyen fra veggene, kommer en stille,

trist, piano sang inn i spillet. Jeg sørget faktisk selv en god del i denne sekvensen selv, å forsto ikke hva som hadde skjedd før etterpå:

 

Spillet hadde grepet meg ved rota.

Det er det skumle, i kombinasjon med det håpløse og triste som gjør Silent Hill 1, og 2 til en fantastisk og en opplevelse som kun KONAMIs silent hill leverer..

 

Silent Hill 3 skuffet litt.. men jeg gleder meg til 4.-

Lenke til kommentar

SH 3 skuffet litt faktisk. Men det var fortsatt ett veldig bra spill. Det sier bare litt om forgjengerene.

 

Jeg vil anbefale PS2 versjonen. Har spillt begge, og ble liksom ikke like grepet av pc'versjonen. Det er noe med det å sitte bak en tjukk og varm dyne mens tv'en og surround anlegg skremmer deg mer enn du trodde du kunne bli skremt.

 

Men det er min mening. (tror også pc versjonen ikke fikk like bra kritikk)

Lenke til kommentar

Trur nok også du burde prøve PS2 versjonen før PC versjonen. PS2 versjonen er det mye lettere å sette seg inn i, på en rar måte :love:

 

Synts også SH3 var skuffende, var ikke så skummelt som forgjengerne, eller like fengende, men det var et utrolig kult og til tider meget skremmende spill.

 

EDIT : Skrivefeil

Endret av Vrengtpolvott
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...