Gå til innhold

Spill og redigerings pc.. Er dette bra?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc nå.. Høres dette bra ut??

HK- MSI K8N Neo Platinum

CPU- Athlon 64 3200+

Minne- TwinMOS 512mb (x2)

HD- Western Digital Caviar SE200GB S-ata

HD2- Western Digital Rapter 36,7GB

CD/DVD- Nec ND 2510A

Skjermkort- MSI FX5900XT VTD 128

Tastatur/mus- Logitech Cordless Desktop LX501

Skjerm- Samsung Syncmaster 916mb 19"

Disketstasjon- Sony 3,5"

Kabinett- Noen forslag???

Høytalere- Creative I Trigue 2.1 3300

Høres dette bra ut??

Noe som burde vært annerledes??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv bestilt utstyr til samme formål som deg. Valgte også Athlon 64 bl.a fordi jeg kommer til å gå over til 64-bit etterhvert. Uten at jeg har sett noen tester, tror jeg en Athlon 64 i 64-bit kjører forbi en Pentium 4 i 32-når også når det gjelder videoredigering.

Mulig du også vil velge minne som har lav forsinkelse. Valgte selv Corsair 3200LL (2x 512)

Lenke til kommentar

Kanskje valgt et annet skjermkort, med tanke på spilling. Hva med et Radeon 9800Pro/X800Pro/X800Xt ?

Kabinett er veldig smak og behag. Bare pass på at kabinettet har en grei strømforsyning. Ligg langt unna Q-tec strømforsyning, da disse er kjent for å ha de sykdommer en strømforsyning kan ha.

-z00l-

Lenke til kommentar
Personlig vil jeg anbefalle Intel til videoredigering. Hvordan det funker i spill vet jeg faktisk ikke. Intel pga. Hyper Threadning, som er en drøm når du holder på med video.

Kabinett: Aopen H600B

Anbefalt av hardware.no og meg... Ryddig, elegant, kvalitet.

Som om jeg skulle sagt det selv.

Når det gjelder kabinett har jeg med både H600B og Chieftec Dragon Aluminium.

Nå er jeg ikke så opptatt av utseendet, selv vil jeg holde en knapp på Chieftecen min p.g.a innvendig plass (det er endel høyere) og vekten.

Men Aopen H600B er et meget bra kabinett ikke minst p.g.a strømforsyningen,

Lenke til kommentar

Vil nå si at han får mye mer PC for pengene med valg av AMD framfor Intel.

Greit nok at Intel yter bedre i videoredigering, men i spill henger den langt etter.

Det store spørsmålet bør jo da være om han skal spille eller redigere mest....

-z00l-

Lenke til kommentar

Jeg bruker en AMD XP2400 til videoredigering i Premiere, og det fungerer som en drøm. Skjønner ikke helt hva ekstra man oppnår ved å legge mer penger i Intel, men jeg har aldri savnet mer kraft. Selv min XP1800 var bra nok, mens det gikk litt tregt med min gamle 650Mhz AMD maskin i Premiere.

Moralen? Tror ikke du oppnår så veldig mye ekstra ved å gå for Intel, men de har ry på seg for å være hakket vassere enn Intel. Spørsmålet er bare hvor mye du er villig til å legge i den ekstra ytelsesforskjellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...