eiengen Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Hei, vurderer og kjøpe et speilreflekskamere. Valget ligger egentlig mellom Nikon D70 og Canon 300D. De har forskjellig brikker, men hvem er egentlig best? CMOS brikken eller CCD brikken? Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 På denne siden kan du se bilder tatt med forskjellige kameraer http://www.foto.no/bildekritikk/vis_kamerabilder.html Kan jo hende det hjelper litt... Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Hovedforskjellen er kansje at Canon 300D kan ta bilder med mindre støy siden det har ASA 100 mens D70 har ASA 200 som det minste. Mitt inntrykk er 300D tar bilder som er glattere med mindre støy mens D70 ser ut til å ha litt bedre definisjon i noen partier. Hva som er best kommer an på hva man vil ha, man kan ikke sette fingeren på det ene eller det andre og si at det er best. De er bare forskjellige. Hvis man ser bort i fra bildebrikken så er stort sett alle enige om at D70 et par hakk bedre som kamera. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Hvis man ser bort i fra bildebrikken så er stort sett alle enige om at D70 et par hakk bedre som kamera Enig,har hatt\har begge så det vet jeg... Lenke til kommentar
eiengen Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Takk for hjelpen! Blir nok Nikon D70 jeg kommer til og kjøpe tenker jeg Lenke til kommentar
Indiana Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 I siste utgave av det tyske bladet ColorFoto er det en grundig artikkel hvor CCD og CMOS sammenlignes. Om en ikke er så stø i tysk kan denne linken være grei: http://www.dalsa.com/markets/ccd_vs_cmos.asp Når det kommer til bildekvalitet ser det ut til at CCD trekker det lengste strået, men CMOS har jo også sine fordeler... Lenke til kommentar
lars35 Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Heisan.. Er dere på jakt etter hyperproffe omtaler så se her: dpreview Testene her er fantastiske!! Lars. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå