Gå til innhold

Ikke lett å få frikort nei..

Anbefalte innlegg

Rutinene og byråkratiet hos skatteetaten minner meg om sovjetunionen. Jeg har sommerjobb, og trenger frikort for ikke å måtte vente til April neste år (!) med å få halve lønnen min. Trodde ikke det skulle by på noe problem, og ringte skatteetaten rett etter at jeg hadde begynt å jobbe. Da fikk jeg beskjed om å søke om skattekort på nettsidene deres. Det gjorde jeg, men oppdaget at man måtte fylle ut en søknad for å få en søknad! Jeg gjentar, jeg måtte fylle ut et skjema/søknad om å få et søknadsskjema for frikort. Fikk beskjed om at jeg ville få søknadsskjemaet innen 10 virkedager (dvs. to uker). Dette er uholdbart, når skjemaet kom, måtte jeg fylle det ut, selv sende det tilbake til likningskontoret via snail-mail (Som jeg selvsagt måtte betale for), når de får det skal de behandle søknaden, og så sende ut et frikort!

Men, nå er det for sent, på grunn av disse idiotiske rutinene til skattedirektoratet, mister jeg nå 3000kr som skulle vært brukt til russebuss. Får visst ta opp forbrukslån som kan betales i april.. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En telefon, kom i posten 2 dager etterpå :D Og det at man MÅ fylle ut noen papirer første gang man jobber er kanskje sant ifølge regelverket, men trokke det finnes andre folk i Norges land annet enn han du snakket med som håndhever det... *oppgitt*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...