Anders81 Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Rutinene og byråkratiet hos skatteetaten minner meg om sovjetunionen. Jeg har sommerjobb, og trenger frikort for ikke å måtte vente til April neste år (!) med å få halve lønnen min. Trodde ikke det skulle by på noe problem, og ringte skatteetaten rett etter at jeg hadde begynt å jobbe. Da fikk jeg beskjed om å søke om skattekort på nettsidene deres. Det gjorde jeg, men oppdaget at man måtte fylle ut en søknad for å få en søknad! Jeg gjentar, jeg måtte fylle ut et skjema/søknad om å få et søknadsskjema for frikort. Fikk beskjed om at jeg ville få søknadsskjemaet innen 10 virkedager (dvs. to uker). Dette er uholdbart, når skjemaet kom, måtte jeg fylle det ut, selv sende det tilbake til likningskontoret via snail-mail (Som jeg selvsagt måtte betale for), når de får det skal de behandle søknaden, og så sende ut et frikort! Men, nå er det for sent, på grunn av disse idiotiske rutinene til skattedirektoratet, mister jeg nå 3000kr som skulle vært brukt til russebuss. Får visst ta opp forbrukslån som kan betales i april.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Hallo? Du skal da ikke fylle ut søknadskjema for noe slikt. Jeg gikk bare opp på ligningskontoret og sa omtrent hvor mye skatt jeg trodde jeg kom til å tjene i år og vips så hadde jeg skattekort/frikort. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Jeg fylte ut et skjema på nettet, og hadde skattekortet i posten fire dager senere. Det er kanskje en god idè å få skattekort før du begynner å jobbe neste gang? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Jeg tasta inn personnummeret mitt, tpk 3 dager. VIPS, her sitter jeg med frikort. Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 Jeg spurte fyren via telefon, han svarte at han ikke kunne sende ut frikort siden jeg ikke hadde jobbet før. Du må fylle ut søknadsskjema for søknadsskjema om du skal kunne få skattekort første gang.. Lenke til kommentar
salif Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Det var ikke jeg nødt til å gjøre. Ringte inn til skattekontoret, så hentet jeg det noen timer senere Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 Iallefall det han dusten på likningskontoret sa via telefon.. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Jeg mista mitt, jeg. Krise, tenkte jeg. Gikk bare da til Ligningskontoret og fikk et nytt ett, etter å ha forklart saken. Det første fikk jeg via internett. Lenke til kommentar
thoufiend Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 En telefon, kom i posten 2 dager etterpå Og det at man MÅ fylle ut noen papirer første gang man jobber er kanskje sant ifølge regelverket, men trokke det finnes andre folk i Norges land annet enn han du snakket med som håndhever det... *oppgitt* Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 Får vel kortet snart nå da.. tror det er for sent.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå