b-real Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 imdb.com Er lenge siden jeg har ledd så mye av en film så jeg gjorde da jeg så Shrek 2. Urtrolig bra humor og mange småfiffige parodier som kanksje ikke slår deg med en gang men som du bare tenker "yeh..den var jo fra den derre.." Den fortjener absolutt sine 7.7/10 som den har på imdb.com i skrivene øyeblikk. Anbefales på det sterkeste Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) Okay.. dette var ikke mye av en omtale, men det var positivt, så det er bare supert har alltid likt eneren, og alle vennene mine som har sett den elsket den, uansett alder. Man må nesten forstå engelsk såpass godt at man får med seg de til tider vanvittig morsomme kommentarene (samme med f.eks. Emperor's New Groove, som er genialt bra i så måte). Jeg forventer ingen storslagen film, bare en grei oppfølger, og vil være fornøyd med det bare jeg får sett Shrek og dama igjen ¨ EDIT: Nydelig omtale på IMDB, takk for påminnelsen! Endret 31. juli 2004 av Hidden Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Hehe nice! Holder på å kjøpe den akkurat nå. Hvis det går i den hastigheten det går nå så kommer "pakken" om en time og da skal eg se den med engang. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Så bra Gleder meg til den kommer til Norge... Spiste Shrek 2 is'en i sverige, den var en stor skuffelse! Regner med at filmen er det motsatte da Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Synes til tider at Shrek 2 var bedre en 1eren. Kjempefilm! Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) jo. var no litt moro shrek2. men var vel ikkje bedre enn 1ern. Endret 2. august 2004 av dessessop Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Likte den mye dårligere enn eneren og syntes vel igrunn ikke eneren var så fantastisk spektakulær heller. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Enig, har aldri vært noe spesielt med Shreck. Det er en enkel måte å presse anime/CGI-filmer inn bakdøren sammen med resten av popkulturen. Det finnes så utrolig mange bedre filmer i samme sjanger som ALDRI kommer på norske kinoer grunnet at det ikke er en diger Mikke Mus-logo på starten. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Det er nok en fordel å kunne nok engelsk til å forstå den gode humoren og intern spøkene i Shrek filmene. Det er de enkle vitsene som passer for barn (..) og de for voksne. Kanskje ikke barnevitsene er like morsomme for alle. Men når det gjelder den typen vitsing, synes jeg personlig Emperor's New Groove slår alt som er. Vanvittig bra humor. Lenke til kommentar
insider Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Sett Shrek 2 ganger og kan gjerne se den igjen ! veldig morrsom film! Mange fine paodier ! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Så den på flyet fra Houston til Amsterdam, og til tross for at jeg er motstander av alt som heter sequel digget jeg denne filmen! Masse skjult som man ler høyt av, seriøst morsom film! Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Jeg vet det: Shrek har masse fin humor man lett kan gå glipp av, men som man gjerne får med seg om man er litt oppmerksom. Filmene er veldig gode der. Men for meg er parodiene det helt klart mest ødeleggende. Men nå har jeg alltid hatt et forferdelig dårlig forhold til parodier. Man ler kanskje litt der og da, men sånn helhetlig synes jeg det, spesielt i Shreks tilfelle, spolerer hele eventyr- og magifølelsen ved å parodiere moderne actionfilmer. Jeg synes det er å dumme ut både The Matrix og Mission Impossible, samt Shrek. Å skape suksess basert på parodier vil for meg alltid være det samme som å selverklære seg dum og useriøs. Jeg tror Shreks godfilmstatus fint hadde overlevd uten de mest vågale parodieringene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå