michaelgrytten Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 hei, jeg skal gå til anskaffelse av nye vifter, både cpu og kabinett, men da må eg vel vite hva pcen min er satt sammen av, bygget pcen min med deler fra komplett for 2år siden, men husker ikke noe om delene mine, hvordan finner jeg det ut? takk michael Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 everest home edition. søk på google Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 everest home edition. søk på google http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=hu Lenke til kommentar
am3k Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Her er valgene mange. Det første som slår meg er Sandra og AIDA som nå virker som har blitt til Everest Lenke til kommentar
michaelgrytten Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 takker så meget men så kommer eg til det store spørsmålet, etter å ha kjøpt meg ny vifte® for å fikse problemet mitt, som er at pcen restarter seg, (uten forvarsel) .antagligvis pga av at cpuen blir for varm, eller at hele pcen blir for varm, dette fikses vel ved å skaffe en ny vifte + nye kratigere kabinettvifter? er det noe annet jeg bør gjøre? thanks michael Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 om maskinen restarter hele tiden burde du heller vurdere en ny psu. tror nok problemet er heller mangel på strøm.. Lenke til kommentar
michaelgrytten Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 ja, eg e ikke sikker på ka problemet er, men irriterende er det, mangel på strøm, eller at pcen blir for varm, noen ideer til kordan eg kan finne det ut? og hva eg kan gjøre? Michael Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) Hei - Har du sjekket hvilke temperaturer du får på CPU, og hvilke CPU har du ? Når det gjelder det som er nevnt over i tråden angående PSU, så hadde det vært greit å vite litt om PC'en din. Jeg tror nok ikke at PSU plutselig har bestemt seg for å ikke kunne gi nok strøm. Har du utvidet PC i det siste, eller kansje overklokket, hvis ikke tviler jeg på at det er PSU, men hvem vet. Hvilke PSU er det ? Edit : Hvis det var du selv som satt sammen PC, hva med å åpne PC ? Ellers anbefaler jeg Aida 32 eller Sisoft Sandra for å sjekke hvilke komponenter den består av, Google litt så finner du det. Endret 31. juli 2004 av Blacksheep Lenke til kommentar
michaelgrytten Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 ifølge pc probe er cpu temperatur 47 celsius og mb 28 celsius, hva trenger du å vite om pcen min? har everest... amd athlon xp 1243mhz asus a7n8x v2.0 deluxe hovedkort 2 ganger 256 ddr ram noe mer du må vite? tok inn en floppy nettop og en dvd brenner, men de va det så mye tull med at eg tok de utav igjen stømforsyningen er jeg ikke helt sikker på, den va med kabinettet mener eg.. det står vel på den om eg åpner kabinettet? skal fjerne støv fra viften min imorgen, bygget pcen sjøl ja... Lenke til kommentar
michaelgrytten Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 sjekket på strømfosyingen min idag, q-tec, fulgte med kabinettet ADT-350 350W max sv & + 3,3v total output 180W 115v - 8A 60hz 230v - 4A 50hz dette va det som sto på den... Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Ja, Qtech er ikke bra. Du bær nok vurdere å skaffe deg en ny PSU, som allerede har blitt foreslått. Lenke til kommentar
michaelgrytten Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 okey, da gjør eg det, skal eg droppe nye vifter? noen gode tips for ny PSU? som ikke er så altfor dyr... om brann vinner idag har eg penger da michael Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 okey, da gjør eg det, skal eg droppe nye vifter? noen gode tips for ny PSU? som ikke er så altfor dyr... om brann vinner idag har eg penger da michael Billig og bra: Aspire sine strømforsyninger, sjekk: www.databutikken.com/no Lenke til kommentar
michaelgrytten Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 takker... skal eg bare kutte ut vifter og kjøpe en aspire? tror dere at det fikser problemet? takk nok engang Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Hei du... Noen vifter lønner det seg å ha, for å kjøle harddisker m.m. De blir svært varme, iallefall nå om sommeren, så da anbefaler jeg deg å se innom vifte seksjonen på Microplex, der finner du nok noen som ikke koster så mye, og ikke bråker så veldig mye... Lenke til kommentar
michaelgrytten Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 ka e forskjellen på de forskjellige aspire strømforsyningene? e det bedre med jo høyere med watt? noen som vil hjelpe meg med å finne "den rette"? (PSU i dette tilfelle ) michael Lenke til kommentar
michaelgrytten Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 pluss en kabinett vifte som folk kan anbefale meg, en som er stille og kjøler bra Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Kommer an på hvor stor vifte du har plass til å montere, 80x80mm, 92x92mm eller 120x120mm... PAPST er veldig bra, de har noen på http://www.microplex.no, nede til venstre ser du en seksjon som heter vifter, der finner du det meste kategorisert etter størrelse... Om de blir for dyre for deg, kan du ta en titt på viftene til TITAN, de er ikke så bra, men koster heller ikke skjorta.... Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Personlig mener jeg ingenting slår "Mist" PSU'ene på microplex.no, de er helt syke:) Har en selv og er kjempe fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå