Gå til innhold

casemod prosjekt: bygge plass til vannkjøling

Anbefalte innlegg

jeg skal starte på ett nytt prosjekt snart :cool:

det skal være at jeg skal bygge plass til vannkjøling i ett

Thermaltake V3000 skull som mange VET at det er umulig.

derfor deler jeg bitte litt av gammel kabinettet og setter det under

for å ha plass til det :D

kabinettet_mitt_etter_mod_med_vannkj_ling_i_p_bygd_greie.jpg

EDIT: forige bilde var så dårlig at jeg lagde ett nytt ett :yes:

Endret av XtrubioR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hadde vært mye bedre om du ikke hadde brukt det gamle kabinettet.

Er det virkelig UMULIG å bygge vannavkjøling i det kabinettet?

HVis du hadde greid det er det jo respekt...

hvorfor er det umulig.. hvis det viftehullet i front er til en 80x80mm så er det fult mulig..

i det kabinettet er det fult mulig å sette inn vannkjøling..

ser bra ut..

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

Joa...fett dette...men hva om å ha selve vannkjølingboksen på toppen istedenfor slik at pumpen slipper å trykke alt vannet opp istdedenfor...dessueten slipper du å tenke på at boksen må tåle vekten av hele kabbiset pluss innhold...

Lenke til kommentar

XtrubioR:

1: Det er slett ikke nødvendig å (mis-)bruke fontstørrelsen på den måten.

2: Det skal overhodet ikke være noe problem å bygge vannkjøling inn i et normalt miditower, om det er det du egentlig vil.

3: Regn ikke med at folk står i kø for å svare på innlegget ditt. For det første er det fortsatt ferietid, og for det andre er jo en slik løsning ikke akkurat noen revolusjon....

Bortsett fra det så ser jo prosjektet morsomt ut! Men som sagt.........

Lenke til kommentar

hehehehe... hvor skal du gjøre plass.. bruk fantasien da menneske! :p

En kar på forumet hær som har fått plass til vannkjøling i ett shuttle kabinett.. du veit de små (VIRKELIG SMÅ) kabinettene som var første generasjons "stue pc" og liknende... vell når det er mulig å få plass til vannkjøling i DET kabinettet, bør det ikke være umulig å få plass i ditt kabinett... for all del, jeg føller sikkert med på prosjektet ditt om du kommer i gang, men er ikke så veldig interesangt å sitte å lese om at du sier det er umulig... kom i gang, så om jeg føller med prosjektet skal jeg mer enn gjerne gi deg tilbakemelding på godt og vondt..

Lykke til :w00t:

-mamazboy-

Lenke til kommentar

Er det Thermaltake kabinettet mindre enn et Lian Li miditower da? Vet om mange som har bygd vannavkjøling i de.

Og om det er et sånt Thermaltake kabinett som broren min har så er det fint med plass vil jeg tro.

Ha radiator på toppen (utsiden av kabinettet), tank i 5,25" port og pumpa finner du nok en plass til.

Ingenting er umulig!!

Lenke til kommentar
men som sagt det er ffs ikke plass i kabinettet..

har prøvd.. skal jeg knekke HK i 2 liksom?

Ja, som allerede sagt: Bruk fantasien, i stedet for å komme med slike småfrekke kommentarer!!

Her skal du få et par eksempler på at det utmerket godt kan monteres komplette vannkjølingsanlegg i helt ordinære miditowere.

Først et fire år gammelt AOPEN- kabinett som måler: H-42, D-46 og Br.19cm:

Vann1.jpg

Radiator og vifte er plassert i front:

Vann2.jpg

Så en litt mer moderne utgave, et Compucase med omtrent samme mål:

Vann3.jpg

Også her er radiator og vifte montert i front:

Vann4.jpg

I dette tilfeller er det snakk om en riktig "bjasse" av en radiator; En ProCore som med vifte og shroud måler hele 19cm i dybden!

Plassproblemer? Nope! :!: Som sagt; Det er jo bare å bruke fantasien.... ;)

Lenke til kommentar

hehe, litt oftopic, og litt ontopic... når det er snakk om plassproblemer, tror jeg mitt neste prosjekt kan bli spennende med tanke på plass :D skal kobble opp to maskiner inn i ett chieftec big tower :w00t: OG den ene pc'n i kabinettet skal være vann kjølt, men av en ekstærn koolance til å begynne med bare pga plassprioritering :D

Mekker worklog så fort jeg får tid til å starte, og jeg har fått verktøy osv som jeg venter på :cool: DET er hvertfall planen, og planer er som kjent ofte lagt på benken om det ikke er tid / penger / motivasjon / osv osv osv nokk... MEN dette er noe jeg har lyst til å gjøre... så om jeg kommer i gang, håper jeg dere føller med :D

Sorry for å invadere din tråd, men følte bare kanskje det ville gi deg litt motivasjon på at det faktisk er GOD plass i kabinettet ditt :yes: ingenting er umulig :w00t:

-mamazboy-

Lenke til kommentar

Det var kanskje ikke det beste bildet det der du. Om jeg ikke har misforstått totalt så har du et Miditower Thermaltake, og det er fult mulig å plassere vannkjøling inn i et slikt kabinett. Ser ut som om du har det meget rotete i kabinettet ditt, så jeg foreslår at du rydder litt og gir oss et bedre bilde.

Lenke til kommentar

Errrr, enkelte ser ut til å bruke litt kortere tid på å planlegge og montere saker og ting i kabinettet.

Hva med å plukke ut rubbel&bit, for så å montere tingene pent på plass igjen? Etter at du har fjernet alt "skurvet", (bl.a. noen idiotiske vifter) så vil du antakelig oppdage at det er en viss plass i kabinettet ditt også. :hmm:

Btw; Synes forresten at du har en grei sig...............

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...