Mester_E Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Fikk nettopp denne barebone. Synes den støyer veldig. Og da mener jeg cpu-kjølesystemet/psu. Den ligger også på 66 grader (står det i bios, har ikke kommet til å installere aida eller noe enda). Satte den nettopp på quiet mode, da ble den mye stillere. Men er fortsatt veldig høy temperatur. Noen som aner hva dette kan ha seg? Noe jeg har gjort feil? Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 Hmm... Gikk å sjekka i Aida. Der sto det at det var bare 42 grader. Så det var visst ikke så ille Motherboard lå på 63 grader da. Er dette mye da? Har ikke vært så mye borti hovedkort temperaturer. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 63 grader? Ta å åpne opp boksen for å sjekke om det er noe varmt rundt hovedkortet. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 63 grader høres veldig høyt ut ... Og ja, den støyer noe besatt! Om du vil spandere på deg en ny vifte, er en 19dB eller 26dB papst-vifte fra www.microplex.no å anbefale. _ johanf Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Er papst di beste? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Det er kanskje diskutabelt, selv har jeg en Sharkoon SL1. Denne er bestillt fra www.multicom.no. Info om viften finner du på www.sharkoon.com _ johanf Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Ja jeg ser andre har anbefalt sharkoon. Er derfor litt i tvil hva jeg bør kjøpe Lenke til kommentar
johanf Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Som sagt så har jeg selv en Sharkoon SL1 og skulle jeg bestillt nå, hadde jeg bestillt en 19dB Papst vifte. Jeg tror denne flytter like mye, om ikke mer luft, enn en SL1 vifte. Men nå er det ikke min ICE vifte som bråker mest heller. _ johanf Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Har satt den på "quiet mode" og "ultra low" nå. Mer behagelig lyd. Cpu ligger på 47 grader, mens hovedkortet ligger på 73 Aner ikke hvorfor det er så sykt høy temperatur på hovedkortet.. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Det kan ikke stemme - noe må være alvorlig galt. Har du siste BIOS oppdatering? _ johanf Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Ahh.. Takk Nå funker alt fint 43 grader på hovedkortet Lenke til kommentar
johanf Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Takk - som i, det var en BIOS oppdatering? _ johanf Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Det kan ikke stemme - noe må være alvorlig galt. Si ikke det. Presser jeg maskinen min hardt så kan den komme opp i slike temperaturer. Lenke til kommentar
Goof Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 SN85G4v2 her, CPU 40-45 og hovedkort på 70 (?). Høres egenltig urimelig høyt ut. Skulle gjerne byttet til en mer stillegående vifte, men er redd for at det skal bli enda varmere Lenke til kommentar
johanf Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 70 grader er ikke normalt under noen(?) omstendigheter. Selv begynner jeg å få hetta når det nærmer seg 60 ... Om en BIOS oppdatering gjorde susen for Mester_E, kanskje det er løsningen for deg, Goof? _ johanf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå