musicmixer04 Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 hei...noen som kan fortelle i hvilken rekkefølge jeg skal gjøre noe når jeg har fått pcn til å gå??? (asus k8v se deluxe) blir litt forvirret når jeg skal oppgradere bios. lage boot og alt mulig på en gang osv..(lest manualen noen ganger) er det noen enkel guide på dette? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Hæ?? Hva er det du egentlig spør om? AKIRA Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 I hvilken rekkefølge han skal innstalere alle drivere og sånt til hk, skjermkort osv.. husker jeg så en guide her på forumet et sted hvor det sto om det, men finner den ikke.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) Installer SP1 før du prøver deg på å partisjonere resten av harddisken din (Dersom den er større enn 120GB) Installer DirectX før skjermkortdriver. Ellers er det bare til å "go nuts" og installere i vei Edit: For å installere ny BIOS installerer du Asus sitt Windows-program for BIOS-oppdateringer og kjører det. Det vil automatisk laste ned nyeste, rette BIOS og flashe det. Alt du trenger å gjøre er å følge wizarden Endret 31. juli 2004 av Blib Lenke til kommentar
musicmixer04 Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 det er første gang jeg starter opp en pc jeg har bygd selv... ok..har slått på pcn, kommer inn i bios... har laget boot diskett( på en annen pc) hva skjer nå? hvordan får jeg starta xp? står også noe om å gjøre noe i dos, men vet ikke hvordan jeg kommer inn i dos fra win xp please help Lenke til kommentar
Blib Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Putt i WinXP CDen. Uti oppstarten skal du få muligheten til å starte fra CD. Velg ja. Følg instruksene på skjermen. Dersom du ikke får opp muligheten til å starte fra CD, stikk inn i BIOS (Trykk DEL under POST (Når den driver og sjekker minnet osv) og forandre boot rekkefølgen slik at CD-ROM står først Lenke til kommentar
musicmixer04 Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 men trenger jeg ikke gjøre noe instillinger i bios, og oppgradere den før jeg installerer xp? hva skal jeg egentlig med en boot diskett? holder det ikke bare sette cd øverst på boot rekkefølge i bios, og putte inn xp cdn? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Du trenger ikke boot-diskett nei. Det var Win98 det. Og nei, du trenger ikke oppdatere BIOS for å installere XP. Det ville iallefall vært en helt ekstremt kritisk bug som ville ha hindret deg i å installere XP og da tror jeg aldri hovedkortet hadde blitt sendt ut Lenke til kommentar
musicmixer04 Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 takker og bukker(blib)... tror jeg dermed skjønte greia... da finner jeg vel ut av det meste etterhvert.. thanks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå