Gå til innhold

Thermaltake volcano 12

Erijk

Anbefalte innlegg

Dere kan spare
dere med å si den "den vifta bråker osv" har allerede bestilt den!
det jeg lurer på er egentlig , Det følger med en vanlig kontakt til å plugge bare i HK, men også en psu kontakt da lurer jeg på kan jeg bare bruke den som passer på HK , eller må jeg bruke begge 2 så den skal få strøm nok , gi meg svar dere som har denne viften/har hatt !

Alle svar ønskes med et Stort Takk :thumbup: Endret av hauer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det holder garantert med en strømkilde, har den ikke selv men er rimelig sikker på akkurat det.

Btw, den vifte bråker fryktelig mye 

Du som ikke har den kjøleren hvordan kan du vere så sikker.

Kontakten til HK har bare en ledning til rpm signal, så strøm må taes fra en molexkontakt.

Men vifta kommer med vifteregulator og temperaturføler så det er opp til deg å besteme hvordan vifta skal styres.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

1. Den får strøm fra 12v molex plugg fra PSU .

2. Fra vifta koples det en ledning mot hk slik at hk kan lese rotasjonen.

3 .Neste kopling fra TT12 koples enten til PCI-plate viftekontrolleren eller front 3,4" .

4. Eller temperatursensor man monterer.

5 .Utelates 3 eller 4 går den på full fart.

Anbefaler a bruke den med nr.3 .Eventuelt med annen rheobus/viftekontroller .

2500rpm er mere eller mindre lydløst (litt over 20db , hører ikke forskjell på min. 2000rpm og 2500 ).

...

Lenke til kommentar
Et lite trøstens ord: opp til 3000rpm trenger den ikke gjennom støyen fra harddisker og PSU men over det ja da bråker den, men kjøler svært effektivt.

Den jeg har nå kjøler på 2700 rpm så jeg tenker jeg kommer til å kjøre denne på noe av det samme ! men det er kjekt visst jeg skal spille eller noe kan jeg bare ta opp hastigheten litt på vifta så jeg er sikker på at den ikke koker, å ta den eventuelt ned når jeg hører på musikk surfer osv !

& en ting til , den er knall visst jeg skal overklokke :thumbup:

Lenke til kommentar

Har en Thermaltake volcano 9 selv, og jeg har kobblet den via strømforsyninga og til hovedkortet. Fungerer utmerket. Selvfølgelig bråker den som et uvær på full speed, men man er jo ikke så dum at man gjør det. Jeg kjører den på 2700rpm, og da holder CPU'n min en temp på 52 grader. Noe som er helt greit og da hører jeg ikke viftestøyen en gang :)

Lenke til kommentar
Har en Thermaltake volcano 9 selv, og jeg har kobblet den via strømforsyninga og til hovedkortet. Fungerer utmerket. Selvfølgelig bråker den som et uvær på full speed, men man er jo ikke så dum at man gjør det. Jeg kjører den på 2700rpm, og da holder CPU'n min en temp på 52 grader. Noe som er helt greit og da hører jeg ikke viftestøyen en gang :)

Yeah ossen cpu har du ? Det var iallefall ganske bra ! :yes:

hauer

Lenke til kommentar
Yup... Har en 1,833 GHz prosessor.... Har en temp på 52 grader i load ja... Sjekka faktisk tempen umiddelbart etter å ha spilt Age of Empire i 2 timer...

1.8 ghz er kanskje ikke rart det da, jeg har en amd athlon 2700+ @ 2.3 ghz !

Lenke til kommentar

Tja, det er jo ikke så verst det da på en XP 2500+... Men du må nok opp mot 3000 tallet tenker jeg med den CPU'n, men det bråker ikke så ille da heller. I den andre PC'en min har jeg en XP 2800+ og der kjører jeg en Spire vifte som jeg er sinnsykt godt fornøyd med. Den holder CPU tempen nede på 38 grader!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...