Gå til innhold

k700 problem: mobilen er slarkete og knirker

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte en SE k700(i) for litt over en måned siden på elkjøp giganten. etter at jeg hadde "montert" (satt inn batteri, simkort og satt på bakdekselet) telefonen merket jeg at bakdekselet var litt slarkete.

senere har jeg også merket at den der lokk-greie på bunnen ikke går skikkelig inn på den ene siden og ser derfor skjev ut.

idag merket jeg også at 1 og 2 tallet var løse og satt seg fast.

selve mobilen virker også ganske løs i fisken og knirker når jeg trykker på den.

joysticken er også skjev og er litt mer mot høyre en mot venstre

jeg har ikke utsatt mobilen for støt og har ikke mistet den i bakken eller noen ting men har brukt den normalt og hatt den i lommen og skrivd meldinger.

har jeg krav på ny telefon på garanti eller?

har tidligere vært inne på elkjøp og sagt fra om det der med bakdekselet, men han som jobbet der sa at det var helt normalt. men det burde det egentlig ikke være på en så dyr mobil.

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt bakdeksel sitter som støpt og ingen knirkelyder selv om jeg prøver å lage dem.... Så jeg vil si at det er noe galt med produktet og da har i det minst krav på reprasjon....

Vist han sier det er normalt, kan du jo spøre ham om å finne fram en annen k700 og se om den har samme problemer som din har.... (noe jeg tviler på)

Lenke til kommentar

Elkjøp har jo et rykte å ta vare på (:realmad:) så det kan jo by på vanskeligheter. Men jeg mener du har krav på det, og det samme mener

nok kjøpsloven. Så gå og klag det du makter, du har jo ingenting å tape:)

Lenke til kommentar

Det der er noe jeg aldri hadde greid og leve med, og det skal ikke du trenge heller, så gå og klag og syt, send mail til sony ericsson og vist ingenting skjer så kontakt forbrukeraadet, dei hjelper deg med en gang...

Endret av cola_boy
Lenke til kommentar

var innom elkjøp idag og han ene der inne sa at joysticken skulle være skjev og at jeg måtte regne med _litt_ feil på en så ny telefon. Etterpå spurte jeg en annen der inne og han sa at den måtte på reprasjon og at jeg sannsynligvis fikk ny :w00t:

Lenke til kommentar

helledussen altså...

elkjop er noen store tullinger...

her hos meg er det expert som er noen store tullinger...

dei er helt ekstrem dyre, men det er alltid lite folk derfor og da får du mye hjelp, men tror du dei har peiling da... helt elendig...

skulle tro det gikk an og få bedre hjelp når vi betaler f.eks. 4400,- for T630 uten abonnemet(ikke at jeg har kjøpt den altså...).

Helt utrolig!

Men er litt nysgjerrig....

Hvordan gikk det, tok dei den inn igjen da?

Husk på at ved reparasjon på garanti skal gjøres inne 7dager eller skal du få en lånetelefon til du får din tilbake.

Lenke til kommentar

jeg tviler på om du får ny på garantien pga de feilene der. det er sånne feil som et verksted kan fikse. så om du vil så kan du vel sende den inn til rep.

jeg har hvertfall ikke sånne feil. selvom jeg har mistet tlf i bakken en gang. alt funker fint og sitter som det skal.

når det gjelder feil og sånt, så kommer jo de fleste nye tlf med feil. og mobil selskapene har jo en tendens til å slippe ting tidligere enn lansert nå pga stor etterspørsel. uansett så kommer det alltid til å være feil på helt nye tlf, uansett hvor lenge en venter.

Lenke til kommentar

de tok den inn og de sa at jeg fikk lånetelefon hvis det tok mer en syv dager (det gjør det sikkert).

men åssen er det der med lånetelefon egentlig? får jeg låne en k700 eller en annen telefon?

hos oss har expert konge kundeservice ihvertfall.

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar
jeg tviler på om du får ny på garantien pga de feilene der. det er sånne feil som et verksted kan fikse. så om du vil så kan du vel sende den inn til rep.

jeg har hvertfall ikke sånne feil. selvom jeg har mistet tlf i bakken en gang. alt funker fint og sitter som det skal.

når det gjelder feil og sånt, så kommer jo de fleste nye tlf med feil. og mobil selskapene har jo en tendens til å slippe ting tidligere enn lansert nå pga stor etterspørsel. uansett så kommer det alltid til å være feil på helt nye tlf, uansett hvor lenge en venter.

det er jo en del å bytte da: joystick, bytte den der greia på bunnen, bytte bakdeksel, oppgradere fw, fikse knappene, kanskje bytte fremdeksel osv.

Lenke til kommentar
de tok den inn og de sa at jeg fikk lånetelefon hvis det tok mer en syv dager (det gjør det sikkert).

men åssen er det der med lånetelefon egentlig? får jeg låne en k700 eller en annen telefon?

hos oss har expert konge kundeservice ihvertfall.

Jeg fikk vite det der om lånetelefon fra forbrukeraadet....

Tror elkjop bare kan gi deg en hvilken som helt mobil så lenge den funker og du får ringt og sendt sms med den...

En venn av meg fikk låne noe gammelt nokia skrot når han leverte inn sin SE T300 inn til spaceworld.

Lenke til kommentar

det meste du sier som må byttes innebærer jo i dekselet. oppgradering av tlf skjer jo lett som bare det for dem. joysticken er vel det eneste som ikke går med i deksel kategorien der. så som sagt, jeg tror ikke at du får ny tlf. men du kan jo håpe.

når det gjelder lånetlf, så får du låne de tlf de har inne der og da. er ikke sånn at du får låne en tilsvarende tlf som du sendte inn. åssen skulle da elkjøp ha tjent penger om sånt skulle skje? tenk deg 10 kunder med de 10 dyreste tlf i markedet som må inn til rep. også skal kunden ha en tilsvarende tlf. og de må ta i bruk en ny tlf hver gang. du får låne en tlf som det går an å ringe og sende mld med. det er kravene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

skal få igjen mobilen idag.....helt ræva kundeservice der inne asså :no:

jeg har ringt minst 20 ganger til selve verkstedet de tar ikke telefonen

Etterpå har jeg ringt til hovedkontoret og de sier de skal ringe meg opp senere på dagen, det har de sagt 2 ganger men de har ikke gjort det

Det burde ikke ta en måned å fikse telefonen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...