knut-eirik Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Hva synes dere om 220.000,- i lønn per år da? Mye, lite, passe? Jeg synes det er for lite men er det denne lønnen du får når du er ferdig utdannet og det er første jobb så er det helt ok, men etter som åren går osv så vill du ikke særlig fornøyd, man går jo heldigvis opp i lønn da. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Hva synes dere om 220.000,- i lønn per år da? Mye, lite, passe? Jeg synes det er for lite men er det denne lønnen du får når du er ferdig utdannet og det er første jobb så er det helt ok, men etter som åren går osv så vill du ikke særlig fornøyd, man går jo heldigvis opp i lønn da. Man går vel ikke opp i lønn etter man er ferdig utdannet lærling? Kanskje jeg missforståd nå? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Man går da vitterlig opp litt i lønn, tarif festet det, hvis man er organisert. I 2003 tjente jeg fast 20k pr mnd i år 23k ikke spesielt bra men det blir litt overtid og slikt da. Men man går opp i lønn, men ikke det første året, som regel så er lønnsoppgangen etter hvor lenge man har jobbet i det firmaet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Man går da vitterlig opp litt i lønn, tarif festet det, hvis man er organisert. I 2003 tjente jeg fast 20k pr mnd i år 23k ikke spesielt bra men det blir litt overtid og slikt da. Men man går opp i lønn, men ikke det første året, som regel så er lønnsoppgangen etter hvor lenge man har jobbet i det firmaet. Så man kan få bedre lønn jo lengere man jobber der? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 I mange tilfeller ja. I noen bedrifter så regner de med tidligere jobber som erfaring og du får lønn etter det. Hos oss er det : 2år - 4,- pr t, 5år - 7 ,- prt osv helt opptil 12år det er max. Det lønner seg for sin egen del å organisere seg, det er også fullt mulig å kreve høyere lønn men da må du overbevise godt. Så jo lengere du driver i ditt yrke jo mere vill du tjene. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Det blir sagt at kokk er underbetalt; hva ligger en kokkelønning på? edit: endra litt Endret 6. september 2005 av _ammaZ_ Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 blir sagt at kokk er underbetalt.. hva er en kokkeløøing da?? her er vel relevante opplysninger for deg. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 blir sagt at kokk er underbetalt.. hva er en kokkeløøing da?? ligger ca likt med hjelpepleiere.... Lenke til kommentar
hybernation Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Som lærling får du ikke borteboer stipend om du tjener mer enn 6000 kr i måneden.. (Bare les på informasjon om stipend hos lånekassen.no ) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Som lærling får du ikke borteboer stipend om du tjener mer enn 6000 kr i måneden.. (Bare les på informasjon om stipend hos lånekassen.no ) Det er hvis du tjener det utenom, jeg tjente mer enn det og det hadde fint lite og si. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 blir sagt at kokk er underbetalt.. hva er en kokkeløøing da?? Kjenner en kokk som får 30-40 i måneden. Lenke til kommentar
combatkenneth Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 jeg hadde flaks og fikk en god kontrakt og begynte på 85 kr timen, de fleste jeg kjenner begynte på et sted mellom 40-50 kr (jeg er lastebilmekanikerlærling, ble en lang tittel det) Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 jeg er elektro lærling nå, tjener 46.67 i timen = 350 kroner dagen som da blir 2450 i uka. Det er jo helt greit når du tenker på at det er utdanningen din, bare at du får litt lommepenger Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 jeg hadde flaks og fikk en god kontrakt og begynte på 85 kr timen, de fleste jeg kjenner begynte på et sted mellom 40-50 kr (jeg er lastebilmekanikerlærling, ble en lang tittel det) Beklager offtopicen, men jeg lurer på noe.. Hvordan er det å gå lærling som lastebilmekaniker? Skal selv gå på den linja, så lurer litt på hvordan det er.. Om du ikke vil svare her i Public, så hadde det vært kjekt om du sendte meg en PM med litt info om linja.. Lenke til kommentar
combatkenneth Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 jeg synes det er helt topp, kan egentlig ikke tenke meg å skru personbil igjen (untatt på egen bil da). men det er et par ting man må være klar over: mye elektronikk, så det burde du ha sansen for. mange hastejobber, ergo endel overtid. om vinteren er det noe dritt, da det ligger mye snø og dritt på bila og det kommer til å smelte og renne ut over hele arbeidsplassen. er fysisk krevende til tider. Lenke til kommentar
Mads2 Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Er det noen her som er elektriker lærling.Skal bli det om ett år cirka,har igjen VK1 Elektro igjen.Gleder meg til å komme ut i årbeidslivet.Det skal bli deilig å tjene egen penger også.Hva er en elektriskers årslønn?Jeg tipper at det ligger mellom 250000kr og oppover? Ja, jeg er elektriker lærling. 1. halvår 35 % (86.96 kr i timen) 2. halvår 40 % (99,38 kr i timen) - ligger her nå, tjener ca 11 000 kr i måneden. 3. halvår 45 % (111,81 kr i timen) 4. halvår 55 % (136,65 kr i timen) 5. halvår 75 % (186,35 kr i timen) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Han er vel ferdig som lærling for en 9-10 år siden... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå