agvg Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Om ISP'en din seier at du ikkje får lov inn på modemet, fordi dette er deira eigedom, så er vel ikkje det verdens verste ting? Da bør du like fullt ha rett til og kjøpe deg eget modem/router og administrere selv, da har du fritatt ISP for problemet med at de på død og liv skal for ditt eget "beste" nekte deg og konfigurere. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Om du får den dmz-løysinga, så kan du legga WAN-IP'en på ein vanleg breibansruter til dmz-IP'en. Så portar du og styrer på som du sjølv vil. Denne løysinga er til og med rimelegare enn om du skal kjøpa deg eit ADSL-modem med ruter. Men få høyra med trådstartar her, no då: Kan du finna ut om ISPen din nekter deg å kopla ut deira modem og erstatta det med eit du kjøper og eig sjølv? (no har vi hjelpt deg, så du orker vel å spør dei for oss?) Lenke til kommentar
Support Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Dette er en typisk liten jalla kraftselskap-sponset ISP som ikke kan en ting om grunnleggende oppbygging av internett. Leverer elendige tjenester, og ofte NAT sånn som i ditt tilfelle. Folkens, styr unna sånne ISP`er og sats heller på de store som kan det de driver med. Så godt som alle steder en sånn ISP bygger ut kommer i alle fall telenor og bygger ut og da har du straks mange mye bedre alternativer. Sånn som Fjellnett? Lenke til kommentar
Shortyboy Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Mimer delte bare ut fox passordet til meg slik at jeg har full kontroll.Åpner det jeg vil. En ting jeg husker når jeg skulle inn er at jeg måtte skru av ALT av program.Måtte til og med inn i task manager for å skru av litt der som surret og gikk.Hvis jeg ikke gjør det får jeg bare den no connection siden. Uansett om den er sperret eller ikke så hvis du skrur av alt,åpner en ny explorer, så SKAL du få opp login.Om du har fox passordet er en annen ting.Hvordan i all verden kan de gjøre det hvis man ikke får kontakt med modemet? Vel,siden det ordnet seg så spiller det ingen rolle men du kan jo prøve å se.Du skal få opp en login skjerm hvis alt av progs er av. Shorty Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) edit: Endret 17. september 2004 av xcomiii Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 At noen ISP'er velger å stenge router for endring av config, er veldig forståelig etter min mening. NGt har bl-a slitt lenge med at folk setter opp de mest absurde configene, reseter rouer o.l og hvem har ansvaret da? Kunden selv sier sikkert de fleste her. Kanskje det var bedre om de ga f i og dele ut routere så fikk folk skaffe det utstyret de trenger selv og ergo ville ISP sin support stoppe ved modemet. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Om du får den dmz-løysinga, så kan du legga WAN-IP'en på ein vanleg breibansruter til dmz-IP'en. Så portar du og styrer på som du sjølv vil. Denne løysinga er til og med rimelegare enn om du skal kjøpa deg eit ADSL-modem med ruter. Men få høyra med trådstartar her, no då: Kan du finna ut om ISPen din nekter deg å kopla ut deira modem og erstatta det med eit du kjøper og eig sjølv? (no har vi hjelpt deg, så du orker vel å spør dei for oss?) I second that Har også en ISP med sperret config Har skikkelig lyst til å bytte ut hele dritten med en annen ruter med flere funskjoner Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) edit: Endret 17. september 2004 av xcomiii Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Deler du ikke ut routere, blir bredbånd en ting for de kunnskaper utover det vanlige, men det blir det ikke noe volum av, ergo dårlig salg. Vel, er det så lett med disse NAT-routerne da? Åpning av porter, ting virker ikke som før, Onlinespill virker ikke osv og folk blir frustrerte og må uansett åpne porter og gjøre ting som er langt mer kompliserte enn kunnskapene rekker til. Og jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor en ISP skal låse folk med routere de ikke kan administrere eller bytte ut etter eget ønske og behov. Mange små ISP-er er jo totalt paranoide og "vet bedre" enn kunden hva deres behov er. På ADSL er det jo nesten fritt frem hva kunden har av utstyr, de fleste ISP-er selger modemer men det er jo fritt for kunden om de vil ha det eller ei. At "alle" ISP-er deler ut routere er bare tull, Bluecom og Catch gjør ikke det, Online og Tele2 gjør det men der kan man enkelt fjerne routerfunksjonene hvis man ønsker. Lenke til kommentar
SonY_EricssoN Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Jeg har akkurat det samme problemet, dvs. at jeg ikke kommer inn på routeren. Jeg sendte mail til min ISP, og fikk da dette til svar: Alle våre adsl-modem er likt konfigurert, og vi gjør ikke spesielle tilpassninger for enkelte kunder. Hvis du har behov for spesielle konfigurasjoner kan du enten sette opp din egen pc til statisk ip 10.0.0.2 (all trafikk vidresendes til denne ip'en), eller du kan sette opp en router med statisk ip-adresse på 10.0.0.2, for å vidresende forskjellige porter til forskjellige pc'er. Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Slet med det samme nå den siste uken, og i dag fikk jeg en oppklarende mail i fra Zyxel support. 1 - Sett fast IP på pcen din til 192.168.1.20 2 - Koble modemet ditt via DSL kabelen (direkte) 3 - Starte Exploreren din. 4 - skriv inn i adressefeltet : http://192.168.1.1 Du vil nå få opp et vindu: Brukernavn er : admin passord er : 1234 LYKKE TIL Dersom du finnerut hvordan en kan sette modemet i Brigdet modus hadde det vært greit å få vite hvordan. Evt. hvordan du åpner diverse porter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå