K.. Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Hei! Jeg har en ZyXEL 650 router... Jeg skulle så gjerne få åpnet noen porter her. Problemet er at jeg ikke kommer inn på routeren! Jeg kobler routern rett i PC'n min, motar IP-adresse, Gatewayen/DNS servern = 192.168.1.1 Så, jeg fyrer opp en nettleser (prøvd med Opera og IE6) og skriver http://192.168.1.1 Vel, etter mine beregninger burde jeg få frem en loginskjerm nå, men jeg får heller servert "Finner ikke siden" Noen som vet hva som kan være galt her? Skjønner ikke BÆRA selv! Kan det være at ISP'en min har slått av kontrollpanelet til routern? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Prøvd å koble til via telnet? Er i hvertfall slik det må gjøres med min Cisco-ruter. Start -> Kjør -> telnet 192.168.1.1 Lenke til kommentar
K.. Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Nei, gikk ikke! =/ Kom opp at den ikke fikk kontakt på port 23 ellerno slikt. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Hvilken ISP har du? Virker som om de har sperret tilgangen til modemet. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Jo, har en ISP som heter Trollfjord Bredbånd... Tror de bare er her jeg bor, så ingen bombe hvis ingen andre har hørt om dem.. Lenke til kommentar
RobinHood Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 prøver du å komme inn via kabel (cat5) eller trådløst, kan være lurt å prøve med kabel Lenke til kommentar
Rim Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Tipper de har sperret for dette. Kontakt dem og hør. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Sikkert ett skudd i blinde, men prøv 192.168.62.1. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 Ser ut som de har sperret routeren ja... Har sendt dem en mail idag, så får vi høre! Skal holde dere oppdatert! Takker igjen for all hjelp så langt! Lenke til kommentar
rscue Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Hmm hørest ut som samme feil jeg hadde med min billion, kom ikke inn for alt i verden etter at jeg reset til factory innstillingen, ip adresse jeg brukte var 192.168.1.254 som også var den ipen den kom med. Det var samme ipen som står som default i handboken, etter å prøvd alt ga jeg opp og la til sides billionen.. I går fant jeg den fram igjen, prøvde og nå den. Men det gikk ikke. Prøvde så 192.168.2.254 og så fikk jeg kontakt... Antakelig samme problem med deg, endret ip.. Rscue Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Jo, har en ISP som heter Trollfjord Bredbånd... Tror de bare er her jeg bor, så ingen bombe hvis ingen andre har hørt om dem.. Du kan banne på at de helt sikkert har sperret dem, en helt vanlig toskeskap hos mindre og lokale ISP-er. For meg er det utrolig at de slipper unna med slikt, er du riktig heldig har de også plassert kundene sine bak en sentral router som deler ut ubrukelige LAN-IP-er sånn at de er helt sikre på at folk ikke kan benytte linja til det de vil. Dette er de to tingene som går igjen hos endel hos slike ISP-er uansett navn og hvor de er i landet. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 To løysingar når ruteren er låst for konfig: 1 - "dmz" 2 - UPnP Lenke til kommentar
Support Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Ser ut som de har sperret routeren ja... Har sendt dem en mail idag, så får vi høre! Skal holde dere oppdatert! Takker igjen for all hjelp så langt! Har samme routeren fra deg, det er også en "lokal" leverandør... Får ikke kontakt whatsoever, så jeg sendte mail og da fikk jeg portforwarding på 192.168.1.254 Hvis de sier at de ikke kan åpne routeren din for egen konfig, så be dem ihvertfall gjøre det jeg fikk gjort for meg... (knotete setning, men du tok den sikker?) Lenke til kommentar
hemo Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 To løysingar når ruteren er låst for konfig: 1 - "dmz" 2 - UPnP ..etter ønske frå emneforfattaren: Om ISP'en aktiverer UPnP, kan du opne portar sjølv (dynamisk). Om ISP'en aktiverer "dmz", kan du legge PCen din på ei gitt IP-adresse, og få alle portar styrt mot deg (frå WAN til den spesifikke "dmz"-IP'en). Eg skriv DMZ i gåseauge, fordi dette i beste fall blir ein falsk eller logisk DMZ. Ordentlige DMZ'ar ligg i eigne sub-net. Du finn sikkert meir (og betre) info om du Googlar litt. Er "dmz" tatt i bruk, vil ikkje UPnP fungera, for alle portar er "oppteken" av "dmz'en". (Dette gjeld denne ruteren! Andre rutere har UPnP som kan "overstyra" dei portane som er satt av ein "all other ports -> IP" Er derimot UPnP aktivert på ruteren, kan aplikasjonar (som støttar UPnP) opne portar sjølv. Eksempel er Windows Messenger og Foldershare. (MSN Messenger er ikkje særs flink på UPnP) Du kan også legga inn UPnP-reglar sjølv. Då må du ha eit OS som støttar UPnP (f.eks. Windows XP) og aktivera tenesta under "Legg til- fjern program" og Windows-komponent... Gå inn på Nettverkstilkoplingane dine, der du då vil sjå ein Internett-gateway. Den kan du endra instillingane til, og legga til eigendefinerte port-forwardingar. Normalt er ekstern og intern port det same. Skal du ha både TCP og UDP-port mot maskina di, må du legga inn to ulike IP-adresser på nettverkskortet ditt. Styr TCP-porten mot den eine IP'en og UDP-porten mot den andre (elles overskriver reglane kvarandre) Lenke til kommentar
K.. Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Takker for flott info, hemo Men, nå ser det faktisk ut som at ting fikser seg! Fikk mail idag! ========== Hei Knut Erik! Du som kunde har ingen tilgang til konfigurering av modemet siden det er vår eiendom. Grunnen til at du opplever at porter er stengt er at modemet er i "ruter modus", så snart dere får lever telefoni fra oss, slår vi av ruter- og brannmur-funksjon i modemet og da blir du stående rett på nett og må besørge brannmuren selv Hvis du virkelig trenger å få åpnet porter kan du avtale med meg så skal jeg omkonfigurere modemet ditt slik at du står rett på nett nå før dere får telefoni <- men da må du komme inn hit med modemet. Mvh xxxxx ========== Så jeg tar med modemet dit idag Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Dette er en typisk liten jalla kraftselskap-sponset ISP som ikke kan en ting om grunnleggende oppbygging av internett. Leverer elendige tjenester, og ofte NAT sånn som i ditt tilfelle. Folkens, styr unna sånne ISP`er og sats heller på de store som kan det de driver med. Så godt som alle steder en sånn ISP bygger ut kommer i alle fall telenor og bygger ut og da har du straks mange mye bedre alternativer. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Ja, ja. Modemene Telenor har levert frem til nå nylig har også vært noe drit. Det er også ZyXEL modemer, hvis jeg ikke husker feil. Det kunne ikke brukes som ruter, men nå har de modem med ruter. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Hurra! Nå har jeg vært med modemet hos Trollfjord, og de fikset det uten problemer. De var veldig trivelige og imøtekommende, så jeg syns vi fikk ordet opp i dette på en flott måte! Så, selv om det kanskje er litt teit at jeg ikke har tilgang på modemet, så fikset de det i allefall uten problemer! Weeeee, full speed på torrent! :D Lenke til kommentar
hemo Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Om ISP'en din seier at du ikkje får lov inn på modemet, fordi dette er deira eigedom, så er vel ikkje det verdens verste ting? Så lenge du kan nytte breibandslinja di til dei tinga du har lyst å nytte ho til, så er vel alt OK? TheBoz: Elsker du sTjelenor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå