Gå til innhold

jobber med en side...


Anbefalte innlegg

hei alle sammen!

[url="http://home.no/uploadserv/45ers/res.htm"]dette er siden[/url]

det er ganske viktig for meg at denne blir sånn nogen lunde bra.

hva bør jeg gjøre med den? jeg tenkte jeg skulle ha en border rundt den, men ikke rund hele. bare rundt det som det er farge på hvis dere skjønner.
men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det.

ja jeg er nok enda en fortapt sjel som ikke har konvertert til css og divs enda :p
men det er det ikke så nøye med på denne siden. verken jeg eller de som skal ha den kan noe særlig koding (spessielt ikke de som skal ha den :D )

det jeg gjerne kunne trengt respons eller idèr til er:

design
typografi
farger
bugs

det jeg ikke trenger respons på nå er:

koden ;)

.jeg hadde blitt veldig takknemlig hvis noen kunne komme med noen kjekke, hjelpfulle eller negative innspill!
slapp av jeg er ikke en av "drittungene" PoleCat nevner (håper jeg da).
uansett tar jeg meg ikke nær eller varer frekt til det dere måtte skrive.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja jeg er nok enda en fortapt sjel som ikke har konvertert til css og divs enda :p

men det er det ikke så nøye med på denne siden. verken jeg eller de som skal ha den kan noe særlig koding (spessielt ikke de som skal ha den :D)

Altsååå - at dei som skal ha sida ikkje kan å kode er overhodet ingen grunn til å IKKJE bygge den semantisk kontra tabell-layout.

 

Ang. det estetiske:

tja, forsåvidt OK - litt enkel og kjedelig kanskje?

 

Men - remake - grunna tabell-layout.

 

edit: og det var vel ikkje særlig stor forskjell på str. på dei tre versjonane, eh?

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Har du laga grafikken i headeren selv? Er det i så fall etter en tutorial?

 

Anyways, headeren: Hva har den teksten helt øverst der med saken å gjøre? Hvis du først skal ha slike detaljer, anbefaler jeg deg å laste ned brushes til PhotoShop. Google it, f.eks. "tech brush photoshop download" elns.

 

Endre font i header. Den passa ikke inn, ble alt for blokkete hvis du skjønner hva jeg mener. Forøvtig likte jeg ikke de blå feltene over og under header. De kom så brått, og virka litt bortkommen. Prøv med runde kanter, andre farger, litt mer i stil med headeren (hi-tech style) osv. Eksperimenter deg fram til du synes det ser bra ut.

 

Menyen: Hvor kommer gråfargen inn? Skal du ha den gråfargen som fontfarge i body eller noe? Menyen var generelt way to puslete i forhold til headeren. Når du først har en så fancy, hi-tech header må du la det gå gjennom hele designet.

 

Tekstfeltet/hovedfeltet er det vel ikke så mye å si om. Prøv å dra den bakgrunnssaken lengre til høyre. Forøvrig ville jeg plassert menyen der, som sagt, i hi-techstil som passer inn med headeren. Bodyfeltet, der teksten skal være, må/burde stå i stil med menyen

 

Footeren var bøtt ugly, enkelt og greit. Gjør det samme med den som du finner ut at du skal gjøre med de blokkene over og under headerbildet.

 

Generelt må du dra designet opp i kategorien "hi-tech" hvis du vil ha den headeren der.

 

Og forresten, mekk deg innholdsfelt og fyll på med Lipsum, slik at vi får et mer helhetlig inntrykk av siden.

Lenke til kommentar

Brukervennlighet vil jeg si er dårlig prioritert på denne siden. For det første skal en side helst passe i alle oppløsninger - om den hadde gjort det så hadde du ikke trengt å ha en splash på siden.

 

Designmessig: Kjedelig med et bilde i header som ser ut som bildet som er bakgrunnen i body-biten. Slitsom blåfarge (prøv en mildere variant). Gørrkjedelig header med tanke på "//45ERS". I tillegg matcher ikke blåfargen i header den rundt. "_webdesign copyright:eamGrafix" -> Fjortis? Ser iallefall usannsynlig harry ut. Siden blir TOM. Prøv med litt Lipsum så vi får se hvordan den ser ut med tekst.

Teksten til høyre over headeren: Ta bort!

 

Dessuten - hvorfor lage en side for de få som har over 1024x768 og ikke for de som har under? Dessuten, som Arve påpekte: størrelsesforskjellen er så liten at det ikke er nødvendig å ha tre layouts for forskjellige oppløsninger.

 

Ellers er det vel ikke så mye å sette fingeren på.

Lenke til kommentar
Har du laga grafikken i headeren selv? Er det i så fall etter en tutorial?

klart jeg har laget den selv. ingen toturial artig at du spør! :D

 

Anyways, headeren: Hva har den teksten helt øverst der med saken å gjøre? Hvis du først skal ha slike detaljer, anbefaler jeg deg å laste ned brushes til PhotoShop. Google it, f.eks. "tech brush photoshop download" elns.

jeg bruker ikke photoshop men jeg skal prøve å finne på noe.

 

Endre font i header. Den passa ikke inn, ble alt for blokkete hvis du skjønner hva jeg mener. Forøvtig likte jeg ikke de blå feltene over og under header. De kom så brått, og virka litt bortkommen. Prøv med runde kanter, andre farger, litt mer i stil med headeren (hi-tech style) osv. Eksperimenter deg fram til du synes det ser bra ut.

skal prøve å finne på noe.

 

Menyen: Hvor kommer gråfargen inn? Skal du ha den gråfargen som fontfarge i body eller noe? Menyen var generelt way to puslete i forhold til headeren. Når du først har en så fancy, hi-tech header må du la det gå gjennom hele designet.

*tenke tenke tenke tenke* jeg vil helst ikke bruke bilder til menyen. vil heller satse på at den går kjapt. men ett bakgunnsbildet til menyen?

men det er ikke grå. det er litt blått iden og.

 

Tekstfeltet/hovedfeltet er det vel ikke så mye å si om. Prøv å dra den bakgrunnssaken lengre til høyre. Forøvrig ville jeg plassert menyen der, som sagt, i hi-techstil som passer inn med headeren. Bodyfeltet, der teksten skal være, må/burde stå i stil med menyen

bakgrunnssaken skal jeg fikse. får se hva jeg gjør med menyen.

 

Footeren var bøtt ugly, enkelt og greit. Gjør det samme med den som du finner ut at du skal gjøre med de blokkene over og under headerbildet.

fin idè. oppdatering kommer.

 

 

Og forresten, mekk deg innholdsfelt og fyll på med Lipsum, slik at vi får et mer helhetlig inntrykk av siden.

hadde tenkt å gjøre det men orka bare ikke den kvelden :p jeg skal gjøre det.

hva mener du med innholdsfelt forresten?

 

 

og det var vel ikkje særlig stor forskjell på str. på dei tre versjonane, eh?

du sier noe!

 

oppdatering kommer!

Lenke til kommentar

hei igjen..

jeg tror den er klar til å legges ut på nytt nå.

 

jeg har prøvd å gjøre den litt mer techy nå. men jeg vil ikke de skal bli for mye av det. menyen klarer jeg ikke å finne på noe lurt til :hm:

jeg har gjort bakgrunnsfargen i menyen litt mer blå.

gjort om en del på footeren.. ble faktisk ganske fornøyd med den.

takk for alle svar hittil :D håper dere har mer på lager.. ;)

 

"_webdesign copyright:eamGrafix" -> Fjortis? Ser iallefall usannsynlig harry ut.

 

jeg er faktisk 16. og enig at det var litt teit det der, har fiksa på det nå

Lenke til kommentar

Har et råd til deg. Skal du først lage rendere, så lag med omhu. Et noise filter i 3dsmax er ikke mer enn et trykk unna, og prøv å legge teksturer på rendere og øk spectacular level betydelig.

Shiver7 er en fin side å lære slikt.

Enter greia ble litt rar, stor pixel font ser litt dumt ut,Dafont.com har mye fonter

 

Banneret er typisk det vi kaller "Trendwhore" aktig. Mye etterligninger og lite orginalitet. En stygg render, Litt hvit småtekst og en stor font. Det skal mer til for å imponere folk og utrykke en clans seriøsitet. En ny navigasjon er absolutt nødvendig, Good-Tutorials.com er ideel for tutorials for å lage navigasjon. Footeren er veldig uproff, siden footere skal liksom slutte hele rammen om siden.

 

Liker heller ikke fargeoppsettet, mer kontrast må til og clan-layouter har vanligvis litt tøffere farger og mye bruk av gradienter.

Lenke til kommentar
Har et råd til deg. Skal du først lage rendere, så lag med omhu. Et noise filter i 3dsmax er ikke mer enn et trykk unna,

har ikke laget den i 3dsmax men i cinema 4d.. jeg hadde 3dsmax en gang men den harddisken er borte.

og prøv å legge teksturer på rendere og øk spectacular level betydelig.

teksturer.. hmm det kunne kansje blitt bra. men er litt køddent å få til da. den skulle egentlig ha en annen overflate men det viste seg at renderen hadde tatt flere timer da. de som skal ha den maste litt om å se hvor langt jeg hadde kommet og. kansje jeg skal bytte ut renderen med en i litt samme farge bare med en smule gult/orange noen små steder. f.eks en blå tekstur med gule piler, firkanter, rundinger eller no?

..jeg prøver på en ny en nå jeg! :D

Good-Tutorials.com er ideel for tutorials for å lage navigasjon

jeg finner bare toturials for photoshop jeg :cry: og det har blitt "ødelagt". cracken ble feil når jeg bytta dato men det er en lang historie.

Liker heller ikke fargeoppsettet, mer kontrast må til og clan-layouter har vanligvis litt tøffere farger og mye bruk av gradienter.

de sa de ville ha det ett litt enkelt preg over hele. men jeg skal prøve på en ny render med noe gult i så vi får se ;)

Enter greia ble litt rar, stor pixel font ser litt dumt ut,Dafont.com har mye fonter

ja det gjør nok det, jeg kan trenge en ny font eller 50 og.

 

takk for mange gode tips!

 

 

skal vi se:

1.bla gjennom hele dafont.com på leting etter fler fonter. (arg! hvorfor finnes det ikke en side for vanlige og rette fonter og en for de rare duppedittene?)

2.lage ny render til header.

3.finne på en ny meny. kansje jeg skal bruke bilder alikavel da :p

4.ordne opp med footer

Endret av N*
Lenke til kommentar

heisann. nå har jeg oppdatert igjen.

jeg har laga to nye headere. jeg gjorde sånn headerene bytter på for å gjøre det litt mer spennende. jeg har fått beskjed av de som skal ha den at de ikke ville ha den så komplisert men heller ganske enkel nå. derfor droppa jeg alt det techy-style greiene.men går det ikke an å ha en render i header og ha en enkel side forde? her er siden det har vært mye fram og tilbake med footeren. men siden jeg skulle satse litt mer enkelt nå ble den bare helt blå.

takk for alle innspill!

kom gjerne med fler!

Lenke til kommentar

det dere sier om lorem ipsum blir ikke helt riktig det heller. det som står der nå er jo faktisk det som kommer til å stå der når siden er ferdig , bortsett fra noen få ord som f.eks somename og somenick osv.

Sinnssykt grell 3D-figur i header. Header blir også repetert horisontalt.. er det meningen?

hva er grell? nei det er ikke meningen at den skal repetere seg. jeg som trudde det problemet var løst :cry: . hmm du har vel valgt riktig oppløsning på splash'en? jeg klarer ikke finne noe sted den repeterer seg her verken i ie, opera eller firefox. nå kjører jeg 1024x768. det er litt vanskelig å prøvetitte med høyere oppløsning for meg siden skjermbildet bare blir en liten firkan midt på skjermen ved høyere enn 1024.

synst også du burde style menyen litt med f.eks et rollover bilde eller noe..

jeg er ikke så veldig skilled på sånt no. dessuten går den jo litt tregere da gjør den ikke? den havner nok på en home.no server med .tk skall tenker jeg, og det er vel ikke det raskeste. men jeg prøver.

Lenke til kommentar

Rett ut var den headeren noe skikkelig jall. :)

Så veldig forvrengt ut. Har du lekt deg med dimensjonene?

 

Om det er bevisst eller ikke, så har du brukt gult. Det er flott.

Gult fremhever blått. Gult er en god kontrast til blått. Og her er

blått hovedfargen. Men jeg har nok sett penere blåfarge i mitt

15-årige liv. :)

 

Jeg er sterk motstander av midtstillt tekst, og en altfor liten,

midtstillt tahoma er definitivt ikke bedre. Tydelig markerte

overskrifter skal du ha ros for! :) Arialen i menyen passer

ikke i forhold til tahomaen i brødteksten, men - IMO - ville

jeg personlig bytta fra tahoma til arial i brødteksten.

Arial er ei vakker font, som passer til _alt_! Nesten.

Fyll opp med litt Lipsum, så får vi sett litt mer realistisk

hvordan en nyhet faktisk vil se ut. :)

 

Selv om jeg ikke er verdens mest ivrige webprogrammerer,

så kan jeg vil gi deg et lite tips; bytt til DIV og CSS-basert

designing. Mye, mye enklere, det er den korrekte metoden,

gir ryddigere kode, og viser at man følger med i tiden.

Kombinert med PHP blir det simply genious.

Lenke til kommentar
Rett ut var den headeren noe skikkelig jall.

Så veldig forvrengt ut. Har du lekt deg med dimensjonene?

hmm... det er en tredimensonal duppeditt så jeg har vel lekt meg med dimensjonene. skjønner ikke helt hva du mener :)

 

Om det er bevisst eller ikke, så har du brukt gult. Det er flott.

Gult fremhever blått. Gult er en god kontrast til blått. Og her er

blått hovedfargen. Men jeg har nok sett penere blåfarge i mitt

15-årige liv.

det er bevisst. jeg vil vel egentlig ikke kalle meg selv webdesigner, heller maler/tegner eller noe. jeg har pugget fargesirkelen :D

Selv om jeg ikke er verdens mest ivrige webprogrammerer,

så kan jeg vil gi deg et lite tips; bytt til DIV og CSS-basert

designing. Mye, mye enklere, det er den korrekte metoden,

gir ryddigere kode, og viser at man følger med i tiden.

Kombinert med PHP blir det simply genious.

jeg skal lære meg sånt no en gang. er bare litt sløv nå.

Fyll opp med litt Lipsum, så får vi sett litt mer realistisk

hvordan en nyhet faktisk vil se ut.

jeg har tenkt over det der noen ganger nå. ja, det ville sett mer realistisk ut hvis siden skulle blitt med lipsum. men det skal den selvfølgelig ikke, den blir "nyhetsløs" og med den samme teksten som er der nå bare med noen små forskjeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...