ettern Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Har kjøpt meg to ganske bra vantec vifter: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=TD8038H. Har fra før ett raidmax-kabinett http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FU822WR, der det fulgte med to vifter bak og en vifte i sidevindu Det jeg lurer på er hvilke vifter som skal blåse inn og ut av kabinettet, prosentfordeling av inn- og ut-blåsing, og til slutt hvor de beste viftene bør stå ( bak eller forran)???????? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 1 eller 2 nede i fronten som blåser inn. 1 eller 2 bak oppe som blåser ut. Det er den beste løsningen synes jeg. Prikken over i'en er å sette en i toppen av kabinettet som blåser ut. Lenke til kommentar
ettern Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 er det viktigst at det kommer vift inn eller ut av kabinett? Lenke til kommentar
e321 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 tja, hvis det kommer kald luft inn så er vel det bedre enn at det kommer varm luft ut Men f.eks bak kabinettet er det ofte litt varmt så der må du ikke ha noen som suger inn. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Hei, Det vigtigste er at få en jevn kald luftstrøm hen over hovedkort, CPU og grafikkort. De fleste strømforsyniger sitter i toppen og blåser ut (varm luft stiger til vejrs) - så hvis man har en vifte fremme i bunn der blåser inn da har man en jevn luftstrøm hen over hovedkortet. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Det greieste er ihvertfall å ha mer luft inn (med støvfilter) har du veldig mange utvifter trekkes det så mye støv inn i kabinettet, og det er noe drit. AtW Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) Har ett coolermaster kabinett som har: 2 i fronten blåser inn over disker og HK 1 bak som drar luft ut 1 PSU som drar luft ut 1 toppvifte som trekker ut Du bør montere viftene slik at det er ometrent like mye luft som dras inn i kabinettet son trekkes ut. Om det er litt mere luft som draes ut enn inn så vil "ekstra" luft trekkes inn gjennom sprekker og åpninger og det synes jeg er bedre enn om det er motsatt (blåse overskudd luft gjennom sprekkene). Endret 30. juli 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
ettern Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Er det ett MUST at sidedør-viften blåser ut eller kan den også blåse inn???? Lenke til kommentar
Globe Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Vifter som er langt nede i kabinettet er best blåser inn, og vifter som er høgt i kabinettet blåser ut. Siden varme generelt går opp i taket Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) Hele poenget er jo at det skal være en luftstrøm igjennom kabinettet. Av den enkle grunn at dette får varmluft ut og kald (romtemp.) inn. Av praktiske årsaker er setup'et som nevnt tidligere "smartest". Vifte( r) inn i front, og vifte( r) ut bak... Endret 30. juli 2004 av Jon-d Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Om det er litt mere luft som draes ut enn inn så vil "ekstra" luft trekkes inn gjennom sprekker og åpninger og det synes jeg er bedre enn om det er motsatt (blåse overskudd luft gjennom sprekkene). Det er jeg som sagt ikke enig i, blir så mye støv av det. AtW Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Hei, Jeg mener det er bedst med lite gran med overtrykk i kabinettet - da slipper man at der dras luft og støv inn gennem f.eks CD-rommen. Man har selvfølig støvfilter på vifterne der blåser inn. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå