MAHARANA Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) Hei Jeg og min bror prøver å sette opp nettverk mellom våre pc-er gjennom firewire-portene på begge pc-er. Problemet er at vi ikke finner hverandre, og jeg lurer også på hvordan man skal sette opp firewire-nettverket for spilling. Kan noen være så snille og hjelpe? Takk. Endret 30. juli 2004 av MAHARANA Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Jeg har koblet to pcer sammen via en Firewire ledning. Går frem på akkurat samme måten som med TCP/ Ip kabler. Sjekk at brannmuren er avslått i XP på firewire porten i begge maskinene. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Capslock i tema = hyl & skrik inn i øret ! Tipper du får bedre svar hvis du skriver normal topic... Lenke til kommentar
MAHARANA Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Hei... Takk for svaret. Jeg har koblet PC'ene sammen, ikke gjort noe med TCP/IP innstillengene (må jeg gjøre noe med det også??). Men når jeg går på START og KJØR og skriver inn //datamaskinnavn kommer ingeting opp... Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Først og fremst; det er ingenting som heter "TCP/IP kabler". TCP/IP er en protokoll, som også brukes over firewire. Derfor må du sette opp dette på begge maskiner for at ting skal fungere. Det letteste er hvis du setter en statisk IP på begge maskiner, for deretter å prøve å pinge hverandre.. Lenke til kommentar
MAHARANA Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 pantheon hva mener du med statisk ip? kan du beskrive det ltit detaljert er du snill...er ikke så dreven på nettverks-greier, første gang jeg prøver nettverk mellom to pc-er og ble rådet å bruke firewire.... takk for svar forresten... Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) Som Pantheon seier, må du sette fast IP-adresse på begge maskinene. f.eks: Maskin 1: IP-adresse: 10.0.0.1 Nettverksmaske: 255.255.255.0 Maskin 2: IP-adresse: 10.0.0.2 Nettverksmaske: 255.255.255.0 Endret 30. juli 2004 av Zoidman Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) edit: Endret 2. august 2004 av tjaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå