Gå til innhold

Hvem hva hvor i regedit

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal lage en .reg fil som skal disable(og helst slette verdien som gjør at norton antivirus auto-protect starter under oppstarten). Dette har jeg funnet i registeret :

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CONTROLSET001\SERVICES\EVENTLOG\APPLICATION\NAVAPSVC]

&

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CONTROLSET001\SERVICES\NAVAPSVC].

Er det noen av disse ? :blush::hmm:

Hvordan skal da .reg filen bli? Kan noen hjelpe meg? Hva skal jeg gjøre for at norton antivirus autoprotect ikke skal starte opp i oppstarten. Jeg vil ha en .reg fil som skal slette verdien som sier at autoprotect skal starte. Jeg vil ikke gå inn på norton manuelt og skru den av. Hva skal jeg gjøre? Eller er det en verdi som står på 1 som gjør at autoprotect står på? Hjelp!! :no:

Takker for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, isåfall vil jeg ha en .bat fil.Men åssen skal jeg disable den helt med en kommando? Vil helst ha en register ordning. Dette er noe som skal kjøres skjult. Hvis jeg bruker en .bat fil vil denne være synlig for brukeren. Det vil da stå stopper tjenesten ditt og datt. Jeg skal kjøre dette "usynlig". .reg er perfekt for dette. Andre forslag om en register ordning ?

Er disse filmappene(me innhold) de eneste som tilhører autoprotect?

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CONTROLSET001\SERVICES\EVENTLOG\APPLICATION\NAVAPSVC]

&

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CONTROLSET001\SERVICES\NAVAPSVC].

En ting til som jeg glemte og spørre om. Det er litt vansklig og forklare men jeg ska prøve og forklare så godt jeg kan. Hvis en streng i registeret skal byttes ut. Slik at kjørebanen blir en annen, hvordan blir det? Er det bare og skrive det rett fram slik man kjør når man skal oprette en ny? Med samme navn men bare et annet mål(eks C:\Windows\eks.exe skal byttes ut me C:\Windows\System32\hare.exe. Dette skal ikke gjøres manuelt, men med en .reg fil. Blir det da slik : den gamle heter "eks"="C:\Windows\eks.exe" Skal jeg da ordne det i .reg fil med ny "eks"="C:\Windows\System32\hare.exe. Blir den gamle da erstattet?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
virus in the making :innocent:

Nei, det er ikke no virus jeg mekker :p Det går jo ann og mekke en batch-fil til dette. For og starte/stoppe tjenesten messenger, er det jo bare og sette start eller stop messenger. Men den Antivirusgreia fikk jeg ikke helt til :( Åssen blir denne kommandoen? stop og så? Jeg har prøvd med mellomrom og jeg har prøvd og erstattet mellomrom med %. Men dette går ikke. Kan noen hjelpe meg med denne kommandoen? Det er tjenesten "Norton AntiVirus Auto Protect Service" som skal slås av. Hvordan får man forresten en tjeneste til og bli deaktivert ved en kommando? Håper på svar :)

Lenke til kommentar

Hvorfor gjør du ikke bare som jeg eller PumpAction foreslo over; Enten skru av autoprotect servicen, eller rett og slett bare skru av i options for NAV. Virker så snodig at du absolutt må bruke et skript, når det er så enkelt å gjennomføre uten...

Lenke til kommentar

Vanskelig og forklaere dette her, men jeg ska prøve. Jeg lager et program. Programmet skal ha "hurtigknapper", eller hva man skal kalle dette. Bruker mmb og skal kjøre .bat, .exe, .reg osv filer embedded. De forskjellige knappene viser til hver sin embedded file. Tenkte og ha en knapp med slå av Norton Antivirus Auto Protect og en(som jeg hadde tenkt og lage me passord) "Remove Auto Protect from register". Og hvis det fortsatt er noen som tror jeg lager virus, får de tro om igjen. Hadde jeg laga sånne "virus" som jeg får etter meg nå, hadde jeg ikke spurt på dette forumet. Da spør jeg heller venner(selv om dette hadde gått litt tregere). Dere som fortsatt tror at jeg lager virus, kan si fra, så skal jeg si fra til dem når programmet er ferdig, så kan de se selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...