Gå til innhold

Terratec Cinergy 600, WinXP tror det er et lydkort

Anbefalte innlegg

Jeg var tidligere i dag og kjøpte meg et TV-kort for å kunne se på TV når jeg flytter på hybel. Jeg gikk for et Terratec Cinergy 600 TV/Radio.

Når jeg starter "TV Software" programmet som fulgte med i pakken så kommer følgende melding:

TVsoftware.JPG

Når jeg sjekker Device Manager så kommer kortet opp som om det var et lydkort:

DeviceManagerTVkort.JPG

Jeg har allerede prøvd å installere riktige drivere manuelt, men Windows sier at driverne ikke er laget for dette kortet.

(Jeg bruker et Gainward Geforce 4 MX 440 grafikkort)

Hva kan være problemet? I testene som komplett.no har linket til så står det ting som "installasjonen gikk uten problem" osv. Men installasjonen virker som et stort problem på min PC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. er da den sier at "denne driveren passer ikke for dette kortet" eller noe sånt.

Er det noen som har dette kortet og kan si meg hvordan det SKAL se ut?

Edit:

Nøyaktig sitat: "The specified location does not contain information about your hardware."

Endret av Pion
Lenke til kommentar

Hm... men jeg får fortsatt ikke sett på TV. Radiodelen ser ut til å virke, men problemet nå ser ut til å ligge ved DirectShow...

Cannot reconfigure to a valid state.

Please restart the application!

Error 0x80040217:

Kan geen combinatie van tussenfilters vinden om de verbinding tot stand  te brengen.

Inizialization of DirectShow filters failed.
Lenke til kommentar

Fant endelig ut av det. Mata feilmeldingen i google, fant en nederlandsk forklaring på at jeg måtte installere en microsoft hotfix for PAL TV-kort. for å installere hotfix'en måtte jeg typisk nok nedgradere fra directX 9.0c til directX 9.0b først. Og etter det måtte jeg reinstallere drivere og programvare for TV-kortet. Men nå virker det alldeles wünderbahr :D

(Sorry at det her ble en chatte-med-seg-selv tråd)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...