Gå til innhold

Gode formaterings programmer?

Gjest Slettet-nQdjz0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-nQdjz0

Jeg har nå satt i en 'ny' hardisk fra en 200 Mhz jeg hadde liggende.

En 3 GB ATA 30 :dribble:

men jeg husker at jeg skule installere Windows 98 SE på den en gang, da stod det at det ikke kunne installere på grunna var noe feil på den, men Linux gikk fint...

Finnes det noen gode programmer som 'rensker' hardisken eller formatere det til et filsystem som jeg kan bruke i Windows XP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nQdjz0
Windows XP Startup-disketter (6 stykker). Tror du finner dem på www.bootdisk.com

Jeg fant ingenting der, og jeg har ikke 6 disketter :ermm:

men finnes det ingen andre filsystemer enn FAT og NTFS jeg kan konvertere til eller noe, og som er bedre?

Lenke til kommentar

har du xp cdn plugg i den og boot fra den, dette lar deg slette partisjoner på disken under installasjonsprosedyren. Fdisk kan også slette partisjoner (finnes på win98/95/me disketter på www.bootdisk.com). Klarer ikke maskinen å boote fra cdn har ms laget disketter som inneholder innstallasjonsveiviseren, disse kan du laste ned fra ms sine hjemmesider

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Siden jeg ikke fant noen andre filsystemer så konverterte jeg den til NTFS ved å:

kjør > cmd > convert j: /fs:ntfs

Tok bare 3 sec eller noe :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Miste sikkerhetsfunkskjonene?

Hvis det ikke stod godt nok på den første tråden:

det er en ekstra tom HDD på 3 GB som jeg skal lagre få filer som bare tar opp plass 'master' disken :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...