olejohan Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Ein dimmer er ein ting som du kan styre kor mange volt som skal gå gjennom. Du kan vri på den og so senkes\økes hastigheita på vifta. Du kan sjå på denne fra microplex. Ole-Johan Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Okei... Så jo greit ut men håller på og lage viftestyring så... Men takk for forslag! Pcgutten Endret 3. august 2004 av pcgutten Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Ein dimmer er ein ting som du kan styre kor mange volt som skal gå gjennom. Du kan vri på den og so senkes\økes hastigheita på vifta. Du kan sjå på denne fra microplex. Ole-Johan olejohan: nei din sokk! en dimmer er ikke et potemeter!! slutt å spre missinformasjon når du ikke vet hva du snaker om. en dimmer brukes til å regulere hvor mye av en halvperiode som skal slippes igjennom til lasten. den brukes ergo bare på vekselspenning. dessuten er en dimmer beregna på bruk i mye mer strømsterke sammenhenger, som foreksempel belysning. jeg er ganske sikker på det ikke er mulig å bruke en dimmer på likespenning. da må den i såfall lages på en helt annen måte, å da er det ikke lenger en dimmer. (pungtum) på slike små laster som en vifte i en pc brukes et potemeter. en variabel motstand. disse koster ca 5-10 kroner stykk på elfa. Pc gutten: men siden du er 11år, tror jeg ikke tiden er riktig til å begyne å lære om elektrisitet og elektronikk på en slik skala. du skal vite at det er hardt nok for meg som var 16 og har hatt "faget" som hobby og interesse i snart 10 år. men lykke til pc gutten. det er veldig morro å se såpass unge som har så mye "guts". det står respekt av det. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 olejohan: nei din sokk! lol.. :!: :!: trudde jeg skulle daue av latter når ejg leste den setningen der jeg.. kanskje det har no med at ejg ikke har sovi på 32 timer Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Sorry folkens, glemte cameraet Men for se om jeg gidder og sykle og henten det Pcgutten Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Ta bilen vel... btw. cameraet? skrives ikke det med K.. Eller er det en grunn til at eg fekk 3 i norsk skriftlig denne terminen Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Synest at du sa at det skulle komme utdate på onsdag?(Er vel torsdag i dag?)Mente du i neste uke? Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Jeg sa jo jeg glemte Kameraet med bildene på og "kabelen" Som sagt for se hva som skjer videre ut i uka Men nei jeg tar ikke bilen Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Dette kan bli bra. *glede seg* Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Tar det så lang tid å hente da? (Du sa jo at du kunne ta sykkelen... Med mindre det er ein Tour de France etappe ) Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Det skal litt til for at jeg letter raua og sykler Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 nei, men da kan du jo lette på raua og gå da ^^ men gleder meg til neste update Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Jada, får se i morgen Skal kasnkje til en kamerat så skal vi til sele, og visst jeg skal bli med går jeg fatter'n sin vei så da tar jeg det med Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 olejohan: nei din sokk! lol.. :!: :!: trudde jeg skulle daue av latter når ejg leste den setningen der jeg.. kanskje det har no med at ejg ikke har sovi på 32 timer det er altids en viss teoretisk mulighet. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Nå må du få ræva i gir pcgutten!! Worklogen din forsvinne jo nesten fra første side (Ehh... den gjør vel ikke det nå, når eg skreiv ein post, men... *hint hint*) Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 nå nermer det seg to uker siden forige updata.. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Var ikke det en av årsakene til at den gamle workloggen blei stengt? ingen update? Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Beklager Beklager, men for ikke update før helga tror jeg! Det kommer ann på om jeg får ny cpu da. Min gamle er ødelagt så nå sitter jeg på en p1 Skal se i helga Pcgutten (Takk for at dere er tolmodige ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå