Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele Telenor ADSL

Anbefalte innlegg

Sitter på Online ADSL og ønsker å dele dette med to PC. Har fått vite at jeg må kjøpe ruter, men vet ikke hvordan jeg skal sette dette opp.

Er det bare å kjøpe en standard ruter, som f.eks. D-Link 604, og plugge i nettverkskablene ? Altså en kabel fra Telenor modemet til ruter og to videre til nevnte PC`er ? Ikke noe krysset ?

Mvh

Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter på Online ADSL og ønsker å dele dette med to PC. Har fått vite at jeg må kjøpe ruter, men vet ikke hvordan jeg skal sette dette opp.

Om du må ha router eller ei varierer litt med når du fikk din ADSL og om du kjøpte modemet av Online.

Lenke til kommentar

Om du må ha router eller ei varierer litt med når du fikk din ADSL og om du kjøpte modemet av Online.

Fikk Online 3-4 år tilbake,- et stort ADSL-modem fra Nokia. Koblet til begge PC`ene, men det godtok bare at en var tilkoblet om gangen (tildeler vel samme IP-adresse ?)

Mvh

Lars

Lenke til kommentar

Dersom det er såpass gammelt, må du nok kjøpe deg en router ja...Er ikke så veldig vanskelig å sette opp. Du går inn på routeren f.eks 192.168.1.1 som jeg har på min. Der setter du inn brukernavn/passord, og litt annen info. Deretter er det (forhåpentligvis) bare å surfe i vei! :p

PS: Husk å merke av for DHCP. (Utdeling av IP`er) Og sett begge pc`ene til å motta IP adr automatisk.

Lenke til kommentar

Hvordan gjør jeg det da med kabler mellom tingene ? Vanlige nettverkskabler mellom eller noen krysset ?

Det med å gå inn på ruteren...? Hvor skal jeg sette brukernavn og passord ? Skal jeg opprette en tilkobling til ruteren med brukernavn\passord ? Gjelder dette for begge pcer ?

Mvh Lars

Lenke til kommentar
Hvordan gjør jeg det da med kabler mellom tingene ? Vanlige nettverkskabler mellom eller noen krysset ?

Det med å gå inn på ruteren...? Hvor skal jeg sette brukernavn og passord ? Skal jeg opprette en tilkobling til ruteren med brukernavn\passord ? Gjelder dette for begge pcer ?

Du setter opp routeren med b/p slik at den fikser tilkoblingen og du skal ikke ringe fra PC-ene.

Vanlige kabler mellom router og PC, antagelig går det bra med vanlige mellom router og modem også men det kan variere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...