Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

dlink 614+ reboot problemer

Anbefalte innlegg

Hei hei

Jeg har en di-614+ med firmware 3,35 og bruker dwl-520+ i pc'n.

Etter at jeg flyttet og byttet fra kabel til adsl har jeg problemer med at routeren restarter hver gang jeg rebooter/starter pc'n, Har også da store problemer med å koble meg på nettet igjen :(

Noen som vet hva som er galt??? noen tips???

Mvh

Karl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da må det jo være noe i firmwaren som er galt da!

Noen som har eldre versjoner å sende meg?? 3,20 kanskje eller noe???

Prøv og skru av UPNP på routeren hvis den har dette, det kryr av buggete forsøk på UPNP på routere.

Lenke til kommentar

Ja du har nok rett der!

Skjønner ikke hvorfor Tele"h"or skal bruke PPPoE når så å si alle de andre ikke gjør d! Det er J plagsomt!

UPNP? hva er egentlig d og hvor finner jeg det i tilfellet??

Endret av karl77
Lenke til kommentar
Ja du har nok rett der!

Skjønner ikke hvorfor Tele"h"or skal bruke PPPoE når så å si alle de andre ikke gjør d! Det er J plagsomt!

Det har en logisk forklaring, Online hadde en enorm kundemasse på oppringt samband når de begynnte og selge ADSL. Det var mye lettere og konvertere disse til ADSL når man fra kundeadministrasjonssiden fortsatt hadde de på "oppringt" via ADSL i og med man slapp et eget system for ADSL-kundene.

Dessuten er det kanskje lettere når man skal selge tileggstjenester o.l.

Det er hvertfall den forklaringen jeg fikk, dessuten er det en helt vanlig måte og gjøre det på i verden.

NGT har det samme men de bruker PPPoA og skjuler det i routeren, det samme har jo Online begynnt med i løpet de siste mnd.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor du har lastet firmware 3.35, men hvis dette er gjort på d-link sin webside er det muligheter for at problemet ligger ved firmware.

D-link har nemlig bare oppdateringer på firmware til sine amerikanske modeller, noe som kan føre til problemer hvis man installerer på en europeisk modell av routeren. Men jeg vet ikke om du har gjort dette så det er rett og slett en ren spekulasjon.

Lenke til kommentar

Lastet ned den rette firmwaren via dlink.no! Vet at den amerikasnke ikke funker på våres! den amerikanske har også fått en nyere firmware enn 3,35!

Men er det noen som vet hvor jeg kan laste ned en eldre firmware???

Lenke til kommentar

Har funnet en midlertidig løsning på problemet!

Satt adsl modemet til å koble seg opp via PPPoE automatisk og routeren til å koble seg til internett via dynamisk ip!

Routeren rebooter ennå men adsl nija er stabil og det er da ingen problemer med å være på nettet!

Ønsker flere tips/råd!

Lenke til kommentar
Routeren rebooter ennå men adsl nija er stabil og det er da ingen problemer med å være på nettet!

Ønsker flere tips/råd!

Du kan jo skru av DHCP i d-linken og plugge kabelen fra ADSL-modemet ditt inn i switchen, da kan det hende du kan droppe hele routersaken og har fått deg en switch med WLAN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...