Gå til innhold

Hvilken OS synes DU er best?


Anbefalte innlegg

til dem som mener at Win2K ikke egner seg til spill.

 

det er det værste tullet jeg har hørt på lenge, hørt om Servicepack2? hva med 'Compability updates' på windows update siden, begge er obligatoriske.

 

jeg har begge deler på maskinene mine, alt jeg hiver i gang funker fett, alt ifra Q3, max payne, Jedi knight2, RTCW, MOHAA, til Homeworld (gammel klassiker:) og Red Faction..

 

Ja, en gang i tiden var Win2K ikke noe særlig egnet til spill, men det har forandret seg drastisk, nå er det ett av det beste til spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja.. enig, det henger igjen fra den tiden da NT4 ikke var egnet til spill. Folk trodde at dette også gjaldt win2k, og startet selv å spre ryktet uten å ha sjekket det. Jeg hadde selv mange diskusjoner på irc i perioden etter win2k var nytt og de fleste fremdeles brukt win9x. winxp er bare en oppgraderin av win2k, ikke en "blanding av w9x og w2k" som MS vil ha oss til å tro. med de siste oppdateringene, så vil begge os stort sett klare akkurat de samme spillene.

Lenke til kommentar

Quote:



LINUX har jeg ikke satt meg inn i, men tviler på at stabiliteten og sikkerheten er like stor etter at du på noen versjoner må programere egne drivere til ting o.s.v.


 

Nei, tydelig at du ikke har satt deg inn i linux.

Fordelen med linux kontra windows (f.eks xp eller 2000)

 

-Stabiliteten er bedre

-Sikkerheten er MYE bedre

 

Dessuten er det gratis, open source og knall hvis du liker å programmere... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-26 21:47, alaruz skrev:


Fordet om du ikke er kompetent til å bruke Linux så trenger ikke du tråkke ned på de som kan,...


:smile:


- Ha en ellers god dag ....


Jeg kan bruke linux. Har faktisk brukt Mandrake en del, men jeg likte det ikke. Er mer fornøyd med Win2000. Jeg går med på at Linux egner seg som operativ-system, men jeg synes 2000 er bedre.

 

:smile:

 

- Ha en ellers god dag ....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-27 00:22, Jimmy Pop skrev:

Quote:


On 2002-04-26 21:47, alaruz skrev:


Fordet om du ikke er kompetent til å bruke Linux så trenger ikke du tråkke ned på de som kan,...


:smile:


- Ha en ellers god dag ....


Jeg kan bruke linux. Har faktisk brukt Mandrake en del, men jeg likte det ikke. Er mer fornøyd med Win2000. Jeg går med på at Linux egner seg som operativ-system, men jeg synes 2000 er bedre.

 

:smile:

 

- Ha en ellers god dag ....

 

 

 

Smak og behag og behov er det som tells :smile:

 

- Du velger det du liker og jeg det jeg liker,... :smile:

 

og nå er det er en flott dag med flott solskinn så jeg tar turen ut ,... :wink:

Lenke til kommentar

Hvilket som er best er vanskelig å si.

Men disse er ikke de beste;

 

Win XP -- Sukkertøy aktig WIN2k som til tider er litt for kludrete.

Win 95 -- For ustabilt

Win 98 -- samme

Dos --- Vel....Gammelt...

Mac OS Pre X -- Ugh! Gi meg *litt* nettverksstøtte da vel!

 

Så svaret blir vel;

Hvis OSet skal være komersiellt;

Win 2000 pro, eller Mac OS X

 

Hvis ikke;

Velg og vrak.

Lenke til kommentar

Hei igjen..

 

For Det første Gezzuz... Jeg har ikke peiling på hvordan man lager poll.. hehe.. j er en skikkli noob!!

Mne det var en annen oppi her som sa at win2k pro ikke funka ordentlig på maskiner med mindre enn 128 MB RAM=??

 

Har selv kjørt win2k pro mange ganger med kun 64 MB SDRAM... Nå her om dagen oppgraderte jeg til 320 YIPPIE!! hehe

Både CS Qlll funker... samt noen andre spill som ikke krever mere enn 64 MB...

 

SÅ HOLD KJEFT!!

 

å du som påsto at det var mye 14tiss innleg her..

Du kan HOLDE KJEFT du også.. noen av oss, som du sier legger inn 14tiss innlegg, er mest sannsynlig 14tisser... inkludert meg.. Men hvis du ikke liker det, ikke kommenter det.. Og sist men ikke minst Hold deg unna!!!

 

Jørgen

Lenke til kommentar

Jeg vil på det varmeste anbefale Win2000.

 

For øyeblikket har jeg XP og har hatt minst 20 blåskjermer i løpet av 1 måned. Selv om det er med samme hardwaren som tidligere. I 2000 hadde jeg kanskje blåskjerm 1 gang i måneden.

 

Hvis man vil ha et skikkelig stabilt og raskt OS og ikke er hyppen på utviklingen, anbefaler jeg Win2000.

 

Hilsen en som har mani på utvikling og rasjonalisering (dyyyyyyrt!!!) :sad:

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Jeg har drevet med litt testing av WinXP nå i ca 3 uker, bare for å se om det er noe forskjell fra mitt vanlige 2000. Min erfaring er at de er like bra på spill, men XP er tregere nå jeg feks setter inn en CD-ROM eller sånne små oppgaver som egentlig ikke skal ta mer enn et sekund, anyway det virker på meg som om XP utnytter RAMMen dårligere. Greit nok det at den har høyere krav men jeg har 512MB RAM og det burde være nok til at det skulle gå hikkefritt.

 

2000 har et veldig enkelt grensesnitt og ikke slike tumbnails av feks filmer som ligger i en mappe. en annen ting jeg irriterer meg uffattelig over er at det tar lang tid hvis man tar egenskaper på flere filmer, i 2000 kommer alt med en gang.

 

DVD-egenskapene og spole i full screen muligheten til MP8 i XP er det eneste positive men mediaplayeren, det ser ut som den er laget i teletubbubbies land. som det meste annet av windows.

 

XP tar også mye mer plass enn 2k, noe som fører til at det kommer opp en melding hvert 5sek om at det er lite plass på C:, og det går ikke an å slå av heller. ANNOING!!!

 

fa.en det ble endel dette, alt i alt er min erfaring at XP er litt "tregere" ute i windows enn win2k. Men det kan jo bare være meg.

 

-------------------

PIII- 900MHz

512MB PC133

G2-pro-64MB

WD15GB+Fujitsu 20GB

Abit BH2-Raid.

Lenke til kommentar

Quote:


fa.en det ble endel dette, alt i alt er min erfaring at XP er litt "tregere" ute i windows enn win2k. Men det kan jo bare være meg.


 

Du kan jo velge å kjøre XP optimalisert for Performance, dermed droppe det unødvendige wannabe OS X

 

Control Panel --> Performance & M. --> Adjust vis. settings --> velg.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-26 18:23, C. Alshus skrev:

Helt klart OS X.
:grin:
Eneste ulempen(?), kan være at det krever endel av minnet på maskinen. 256Mb er et absolutt minimum, og hvis alt skal flyte optimalt, trenger man 512Mb.


Ellers så bruker jeg Win2000pro, og det er et ok stabilt OS det også.



 

Man kan emulere ALT fra Microsoft på en Mac hæhæhæhæhæhæ, mener alt av x86 hæhæ.

Lenke til kommentar

paul-t:

 

åsså?

 

hva i all verden har emulering med et bra OS å gjøre?

Mac & emulering har sine *hick ups* det og.

Linux kan og emulere windows prog/spill.

----

 

Kunne du ikke i det minste kommet med 1 bra argument når du først trekker Mac inn i en diskusjon.

 

Mac ser bra ut, passe stabil, brukervennlig.

-var ikke så vanskelig å si det, isteden for hæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhææh

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-28 01:45, JoKr skrev:

paul-t:


åsså?


hva i all verden har emulering med et bra OS å gjøre?

Mac & emulering har sine *hick ups* det og.

Linux kan og emulere windows prog/spill.

----


Kunne du ikke i det minste kommet med 1 bra argument når du først trekker Mac inn i en diskusjon.


Mac ser bra ut, passe stabil, brukervennlig.

-var ikke så vanskelig å si det, isteden for hæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhææh


 

 

Trekke Mac inn i en diskusjon? sier du at Mac ikke var med i diskusjonen da? Man kan kjøre Linux på Mac også uten å emulere det :smile:

 

MacOSX er ihvertfall det mest enkle og stabile systemet man får i dag! Det er min mening.

 

Åsså er det bra fordi man kan emulere x86 plattform.

Lenke til kommentar

til min dell L400 bærbare fungerer ms win ME nesten altfor bra !? har nesten ikke hatt 1 stk blåskjerm..

 

til min stasjonære bruker jeg både XP og 98se. 98se kun til spill.

XP ordner jo opp i det meste enkelt og greit til alt annet en spill.

 

MEN jeg understreker at valg av OS er helt klart avhengig HVA slags HW du bruker !

Lenke til kommentar

XP pro

 

jeg prøvde å gå tilbake til win2k men det gikk ikke, jeg var blitt for vandt med en del funksjoner i winxp så det var bare å legge det inn igjen..

 

og ang spill og win2k: jeg har ikke hatt noen problemer med spill i win2k, eneste er vel dos spill. men det sier seg selv da det er ca ingen dos støtte i win2k/XP.. *savner Doom2*

Lenke til kommentar

Win2000 er veldig bra. Har prøvt XP noen ganger, men det blir å gå tilbake til 2000 hver gang. XP er greit første uka, men så blir det mer å mer trøbbel etter hvert :sad:

 

2000 er det soleklart mest stabile M$ har kommet med, og at det ikke passer med spill er bare tull. Har prøvt mange spill og har enda til gode å ikke klare å kjøre et eneste ett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...