Gå til innhold

Hvilken OS synes DU er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-26 16:44, jgrondal skrev:

Hei!

Vil bare starte en diskusjon j..

Hvilken OS (Opertaion System) synes du er best?

Personlig synes jeg Windows 2k Pro.

Men det eneste minuset er at det er så dyrt.

MVH Jørgen

hvem sier noe om å kjøpe ?

-men enig.. win2k er OVERLEGENT :>

-særlig når du bruker run -> mmc (consollen)

(endre på ALT du vil i oppsettet og tilganger)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-26 18:16, Kebab GUD skrev:

liker Win98se best .. stabilt? . NEI. men WinME bruker for mye av minnet og WinXP sliter så med hull og drivere og Win2k er RÆva til spill....

Prøvde meg på linux noen parr ganger men jeg ga opp etter en tid .. men jeg så fort at det var stabilt og raskt .. ( skal prøve meg igjen om noen uker)

med hvilket grunnlag kan du påstå at wink2 er 'RÆva' til spill ? O_o

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-26 18:45, hasuwest skrev:

Hei!

Jeg og min gode kammerat Stian Holmgren aka | J3ppe | er helt klart enige om at Windows eXPeriens Professional er det beste os'et, vi har installert det nettop og dette ruler gata helt klart. Vi fikk ikke ADSL'n hos Stian til å fungere før vi installerte WIN XP PRO. Men nå går det helt suverent!

lol.. 1337 :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-26 18:48, Kebab GUD skrev:

Quote:

On 2002-04-26 18:41, Anders Leipsland skrev:

hvorfor uttale seg om noe du tydeligvis ikke har prøvd?

jeg brukte Win2k i et år jeg det er bra men jeg fikk bare spillt 2 spill (Half-Life og Max Payne) alle andre ville ikke ( alle vet at Win2k suger på spill det er jo ikke det den er lagd til )

lol.. hva **** vet du om det ?

min win2k har høyere score i 3dmark, høyere fps i alle mulige spill enn det jeg hadde i winxp..

og hva mener du med xp ?.. er det egnet til spill ?

vel.. det er bare windows 2000 i en fargerik innpakning..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-26 18:16, Kebab GUD skrev:

liker Win98se best .. stabilt? . NEI. men WinME bruker for mye av minnet og WinXP sliter så med hull og drivere og Win2k er RÆva til spill....

Prøvde meg på linux noen parr ganger men jeg ga opp etter en tid .. men jeg så fort at det var stabilt og raskt .. ( skal prøve meg igjen om noen uker)

Win98 er et hull...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-26 21:11, Jimmy Pop skrev:

Win2000 Advanced Server er det opertivsystemet jeg bruker, og har aldri vært så fornøyd siden jeg førs så et operativsystem (3.1)

Må si det var fasinerende få linux-tilhenger her. Og det liker vi.

Fordet om du ikke er kompetent til å bruke Linux så trenger ikke du tråkke ned på de som kan,...

:smile:

- Ha en ellers god dag ....

Lenke til kommentar

Mye 14tis innlegg her...

Jeg påstår IKKE at min erfaring gjelder for alle...

MIN erfaring med win2k er at ca 1/4 spill fungerer når alle drivere er innstallert og ingen Service Pack er innstallert.

Win98/se er for gammelt for meg dessuten er det for ustabilt.

LINUX har jeg ikke satt meg inn i, men tviler på at stabiliteten og sikkerheten er like stor etter at du på noen versjoner må programere egne drivere til ting o.s.v. Dessuten er det begrensa hvilke spill du kan bruke. Bruker vennligheten kan heller ikke sammenlignes med Windows whatever versjon... Hva tror du er lettest å lære mor?

WIN XP trenger en del resurser mer enn andre os, ingen tvil. Men er per idag det beste os'et i mine øyne. Støtter alt, finner alt utenom isdn kortet mitt. Funker i alle spill. Ok så får du 2fps mer i 98 eller 2000, men sitter du med en 1.5+Ghz med 512+mb ram og geforce3 eller bedre er ikke dette noe JEG bryr meg om. Jeg får 7500p i 3dmark 2001 i XP med maskinen i signaturen. (Amen)

Lenke til kommentar

Win XP synes jeg er det klart beste OS'et.

gidder ikke skrive hvorfor - det har jeg gjort før et par ganger.

men de som sier at 2k suger i spill tror jeg ikke har helt greie. det er jo omtrent likt som med xp.

det er en del spill som ikke funker, men 92% av disse spillene finnes det en patch til som gjør at det funker.

Moderatorer:

lag en skikkelig poll da! så finner vi ut en gang for alle hvilket os som er mest populært!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-26 22:07, GeeZuZz skrev:

Win XP synes jeg er det klart beste OS'et.

Moderatorer:

lag en skikkelig poll da! så finner vi ut en gang for alle hvilket os som er mest populært!

Det har de jo alt gjort,...

"- Hvilket OS bruker du ?"

-----

Uansett det mest populære OSet er ikke nødvendigvis det beste..... - kommer først og fremst opp til hver enkeltes behov.. :smile:

Lenke til kommentar

Forskjellige OS, til forskjellige behov! Ikke kom med flere 14tiss:-) innleg nå.

win 98, til de som liker bluescreen (sorry, men jeg ser ikke hva som er bra med denne win98 i forhold til andre OS)

win 95, gammle maskiner, kan jo bruke linux hvis du er villig til å lære deg det.

XP, høye systemkrav, fin til brenning av CD-er, serlig musikkcder, fin til spilllett å bruke.

Win2k, høye systemkrav, bruker like mye ram som XP, må ha 128 eller mer.fin til spill (regner med at du har installert SPene)

Linux, IKKE brukervennlig, vansklig med nettverket (har prøvd Red Hat litt, ja jeg er n00b) støtter nesten ingen spill, Q3 og CS er vel omtrent de eneste populere spillene. er vel egentilg beste til å bruker til å skrive med og til Photobehandlig.

veldig lett å sette opp apache server da!

Lenke til kommentar

Jeg mener heeelt klart at windows 2000 pro (sp2) er det beste OSet.

Har kjørt samme oppsett siste året på ene boxen her. lengest oppetid på 3mnd, men så kom det en oppdatering som krevde reboot;(

hadde win98se her lenge, men nei. w2k eier alt;))

XP synes jeg at har for mye unødvendig dilldall, noe jeg ikke er alt for glad i..

Lenke til kommentar

Quote:

Det har de jo alt gjort,...

"- Hvilket OS bruker du ?"

-----

Uansett det mest populære OSet er ikke nødvendigvis det beste..... - kommer først og fremst opp til hver enkeltes behov.. :smile:

i den pollen kan vi kun velge windows, linux, mac os osv. Det er jo ingen vits i, det er mer vits i å vite hvilken windows eller linux. andre os er vi ikke interrressert i :grin:

Det du sier i slutten er HELT KORREKT !

Lenke til kommentar

Bruker Windows 2000 sp2.

Kjører du en windows update etterpå, og legger inn kompatibilitets oppdatering så kan du velge compatibility mode på snarveiene også, og da virker det for meg som om alle spill fungerer bra som er gitt ut de siste 2-3 åra, spiller du noe gamle så er det jo bare å ha win98se på en annen partisjon.

Win2000 har jeg sett er raskere i mange tester enn win98 i spill (raske cpu med nvidia skjermkort i alle fall)

WinXp synes jeg var bra, men hadde noen problemer der. Det som plagde meg mest var musakkselrasjon som gjorde at nesten alle spill ble anderledes (i alle fall Counterstrike), og noen hadde også videre feil (cs).

Mulig det er fixa på, og kommer kanskje til å prøve winxp igjen når SP1 kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...