e321 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) Prøver å overføre filer fra pc'n til xbox'n. Leste en "guide" her på forumet men tingen er at med isdn kan du ikke stille på ip!!! Hjelp! Poenget er at på nettverkstilkoblinger(pc'n) så står frisurf 1/2, og oppforbi der står nettverks kortet mitt. Altså når jeg skal connecte flashfxp så vil den bruke frisurf oppkoblinga mi, men det går jo ikke for der kan man ikke stille inn ip adressa til xboxen! håper noen kan hjelpe meg her Endret 30. juli 2004 av e321 Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 hva er poenget med å overføre filer fra pc`en din til Xboxen? Det er jo bare 8gb harddisk på den (hvis du ikke har satt inn ny da) Lenke til kommentar
MeekoCore Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) du må sette opp nettverket ditt!! ---> konfigurer nic'et ditt (nic = network Interface card) i egenskaper - (tcp/ip - egenskaper) sett opp f.eks 10.250.0.1 på din pc.. netmask 255.255.255.0 gateway = åpen deretter konfigurer du xbox'en med ip 10.250.0.2 netmask 255.255.255.0 gateway = åpen SKRU AV FIREWALL på nic'et på pc'en Den ligger under avansert. Glemte å si at du trenger vridd kabel (det er en standard RJ45 kabel og den er somregel gul) DESSTEN : skru av "alltid ring en oppkobling" under internet -> oppkoblinger i controlpanel. Ellers er det mulig å chatte på irc, efnet, rom #xboxstuff.no eller sjekke ut xbox-scene.com -meekocore Endret 30. juli 2004 av MeekoCore Lenke til kommentar
e321 Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 bruker en krysset kabel ja.gul. men kan jeg da koble til flashfxp med nettverkskortet mitt, for det vanlige som skjer er jo at den spør om jeg vil koble meg på frisurf? Har satt opp ip på xboxen, mangler bare å få satt opp pc'n. Lenke til kommentar
Skateee Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 At du har ISDN har ingen ting med saken å gjøre! har du i det hele tatt moddet xboxen? når den da er koblet til pcen har den ip adressen 192.168.0.2 eller hos meg 192.168.0.3 fordi en pc til er koblet til netverket. så må du ha et FTP programm (jeg bruker Qwix) så skal det ikke være så vanskeligt! passordet får tilgang til xboxen fikser du på settings i selve biosen! Lenke til kommentar
e321 Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 ja ja, den er moddet. Har sjekket passord i oppsettet til avalunch(det er vel innebygget ftp client i den eller? hm... Men det er bare det at ftp programmet(på pc'n) ikke vil bruke nettverkskortet mitt når den kobler på en server. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) EDIT: hehe det funker nå, mikset litt med ip setup'n så fikk jeg det til. Takker for all hjelp Endret 31. juli 2004 av e321 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå