finfyr Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Har en pc her, som Netshop.no har solgt meg. De satte den sammen, og jeg skal legge inn Windows Xp, pro. Etter å ha lagt inn Xp, og mens jeg har drevet med å legge inn litt annet, så har maskina restartet. Jeg slo på slik at den frøs seg med blåskjerm, og fikk da BAD_POOL_CALLER. Hva betyr dette? Er noe feil med maskinvaren, eller windows? Trenger hjelp, sa han karen som eier maskina er litt utålmodig. Takk Lenke til kommentar
likferd Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 etter en kjapp google fant jeg dette Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Har lest der, men vet enda ikke helt hva jeg skal gjøre. Har ikke lyst å sjekke hele maskinen ved å ta ut en og en del, da Netshop akkurat har satt den sammen for meg (han jeg bestilte for).... Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Må nesten bumpe her jeg, sorry. Men hva gjør jeg? Kan jeg ta ut en minnebrikke for å se om det da funker? Er det andre måter jeg kan sjekke? kan det være drivere som er "feil"? Kan det hjelpe å laste ned nye drivere for hovedkortet? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 sjekk minnet med memtest86 og minne/cpu med prime95 Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Kjører memtest-86 v. 3.1 nå. Funnet 188 Errors etter 42 minuter... kan jeg finne ut hvilken av de to brikkene som er ødelagt? Om det er to brikker da, ble plutselig usikker. kan være en på 512... Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Røsk opp maskina å sjekk en og en da vel. Vanskeligere er det ikke. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) Jeg har en brikke på 512MB ram. Memtest86 fant nesten 300 Errors. Da regner jeg med at brikken er ubrukelig, og at jeg må ta kontakt med netshop.no for å få en ny. Men hvordan kan jeg bevise for dem at brikken faktisk er ødelagt? Andre program jeg kan bruke for å forsikre meg at den er ødelagt? Har nå sendt en mail til netshop.no for å høre hva de sier til dette. Fryktelig irriterende om minnebrikken er kaputt... Men slikt kan vel skje så. Endret 30. juli 2004 av and_mit Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 bare send den i retur med medfølgene forklaring om at brikken var DOA (dead on arrival). BRUK ANTISTATISK ARMBÅND I DET MISNTE NÅR DU MEKKER PC... Om brikken var DOA eller at du har knerta den er vanskelig å bevise, så du får sansyneligvis en ny. Nå KAN det jo hende at brikken er OK, men timingsene i BIOS er feil. Du kan prøve å sette ned timingsene i bios, men som regel er det en feil på brikken. Memtest skal ikke finne en eneste feil. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 Ok. får avvente svar fra netshop da. Men kan det være feil på brikken, selv om jeg klarer å starte opp maskinen i Windows XP? Ting er ikke som de skal være i windows, men jeg klarer i det minste å starte opp. Dumt jeg ikke bestilte 2x256MB heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå