Gå til innhold

Bac_Pool_Caller - hva er feil?

finfyr

Anbefalte innlegg

Har en pc her, som Netshop.no har solgt meg. De satte den sammen, og jeg skal legge inn Windows Xp, pro. Etter å ha lagt inn Xp, og mens jeg har drevet med å legge inn litt annet, så har maskina restartet. Jeg slo på slik at den frøs seg med blåskjerm, og fikk da BAD_POOL_CALLER.

Hva betyr dette? Er noe feil med maskinvaren, eller windows?

Trenger hjelp, sa han karen som eier maskina er litt utålmodig.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nesten bumpe her jeg, sorry. Men hva gjør jeg? Kan jeg ta ut en minnebrikke for å se om det da funker? Er det andre måter jeg kan sjekke? kan det være drivere som er "feil"? Kan det hjelpe å laste ned nye drivere for hovedkortet?

Lenke til kommentar

Jeg har en brikke på 512MB ram. Memtest86 fant nesten 300 Errors. Da regner jeg med at brikken er ubrukelig, og at jeg må ta kontakt med netshop.no for å få en ny. Men hvordan kan jeg bevise for dem at brikken faktisk er ødelagt? Andre program jeg kan bruke for å forsikre meg at den er ødelagt?

Har nå sendt en mail til netshop.no for å høre hva de sier til dette. Fryktelig irriterende om minnebrikken er kaputt... Men slikt kan vel skje så.

Endret av and_mit
Lenke til kommentar

bare send den i retur med medfølgene forklaring om at brikken var DOA (dead on arrival). BRUK ANTISTATISK ARMBÅND I DET MISNTE NÅR DU MEKKER PC... Om brikken var DOA eller at du har knerta den er vanskelig å bevise, så du får sansyneligvis en ny. Nå KAN det jo hende at brikken er OK, men timingsene i BIOS er feil. Du kan prøve å sette ned timingsene i bios, men som regel er det en feil på brikken. Memtest skal ikke finne en eneste feil.

Lenke til kommentar

Ok. får avvente svar fra netshop da. Men kan det være feil på brikken, selv om jeg klarer å starte opp maskinen i Windows XP? Ting er ikke som de skal være i windows, men jeg klarer i det minste å starte opp.

Dumt jeg ikke bestilte 2x256MB heller :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...