SompOter Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Nå går det fort til jeg skal tenkte på å kjøpe meg en bil.. Og når man har bil må man så klart ha et anlegg der... Men jeg har ikke vært så ivrig til å lære meg noe om å sette opp anlegg i bilen.. Noen som kan si meg hva slags anlegg jeg burde ha for at det skal bli bra lyd?? Men prisen skal ikke bli alt for dyr.. Og hva gjør en subwoffer og de andre forskjellige tingene.. Hvor stor forsterker -o.s.v.. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Skal du ha noe som helst så lær deg basic selv. Er det samme som om noen spurte deg om hvilken PC de burdte ha og om du vil lære dem å bruke denne. Ikke for dyrt anlegg? Uff! Si pris! Jeg personlig blunker ikke over 50000, andre syns 5000 er mye. Alt beror på preferanser! Generelt vil jeg anbefale et komponentsett, 12" sub, firekanals forsterker og en spiller med minst to linjeutganger, helst tre og en dedikert subutgang. Ikke kjøp 6*9" høyttalere! Finnes ikke en eneste god grunn for å få tak i sånt til bil om en skal ha god lyd. Bruk minst 35mm2 strømkabler. 50mm2 er fint om du skulle oppgradere i fremtiden. Da har du noe å gå på. Signalkablene og strømkablene bør legges på hver sin side av bilen for å unngå interferens. Ikke spar penger på signalkabler! Kjøp skikkelige saker. Stinger HPM eller tilsvarende kvalitet i trippelskjermet utførelse. En subwoofrer spiller de dypeste notene. Deler på ca 60 - 80 Hz hvor komponentene tar over. Så til det en trenger å vite; Hvilken bil er det og hvor store er hullene til originalhøyttalerne? Hvor stor er dynamoen? Anlegget trenger kraft og det får det fra dynamoen. Er det en sedan, coupe, stasjonsvogn, 3 eller 5 dørs? Ta en titt på Musical Transparency og kikk på Soundstreams Van Gogh serie elementer og forsterkere. Send mail til Glenn så vil han foreslå en forhandler som kan gi deg tilbud på det du trenger til ~10000 eller mindre. Et annet tips er å PM`e sfh her på forumet. Han fører også dette og har Musical Transparency som grossist. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Noe jalla glemte å ta med er at du ikke må spare på spilleren! Ting som spilleren strømkabler å sånt er noe du bare kjøper en gang, så du må ikke spare på disse tingene. Jeg viste ikke nok fremsyn så jeg har oppgradert strømkabelen tre ganger, men nå har eg 50mm så det burde ikke bli flere ganger Defus - If first you fail. don't give up Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå