Gå til innhold

Beste BitTorrent klient?[orddeling pga. min 3 ord]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På norsk deler vi ikke opp ord som de gjør på engelsk. Vi setter de enten sammen, eller bruker bindestrek. Man skal bruke bindestrek når de to ordene ikke normalt settes i sammenheng med hverandre. Ellers skal man bare slå ordene sammen.

Eks.:

Tastatur-innhalering

Tastaturknapp

Siden "Bittorrent" er ganske ukjent, så passer det best å skrive "Bittorrent-klient".

mener du altså at det heter epost-klient? Mulig du har rett men det ser bare dumt ut.... Etter litt kvasirsøking ble jeg ikke mye klokere da noen større sider brukte bindestrek og andre ikke.

Anyways. Hvorfor liker dere azureus så veldig godt kan ikke si jeg skjønner hvorfor.... Mulighetene finner du igjen i andre klienter også, kansje utenom muligheten til å velge filer fra arkiver, men den kommer nok.

Blib, prøvde du BitSpirit, G3 og shareaza? Er de tre jeg liker best....

Lenke til kommentar

Bare for å få denne diskusjonen om orddelig død så refererer jeg til Norsk språkråd:

"Bindestrek ved ordlaging

Lager vi sammensetninger med et egennavn, bør vi sette bindestrek mellom navnet og resten av ordet. Bindestreken viser da at ordet er laget mer eller mindre for anledningen."

"Jo mer innarbeidet slike begreper blir, desto lettere blir det å behandle dem på samme måte som gudbrandsdalsost og selbuvott. En del ord av denne typen kan derfor godt skrives på to måter"

Så lenge Bittorrent ikke er innarbeidet så må man skrive BitTorrent-klient, mens e-postklient kan enten skrives slik jeg nettopp gjorde det eller e-post-klient.

Lenke til kommentar
Anyways. Hvorfor liker dere azureus så veldig godt kan ikke si jeg skjønner hvorfor.... Mulighetene finner du igjen i andre klienter også, kansje utenom muligheten til å velge filer fra arkiver, men den kommer nok.

Nå er det en stund siden jeg testet Shareaza, men da jeg testet den rapporterte den ikke riktig stats (feks. hvor mye du hadde uploadet) tilbake til trackeren. Det førte bla. til at jeg ble utestengt fra en veldig bra privat bittorrentside. Siden hadde en regel som sa at man MÅTTE uploade ihverfall like mye som man downloadet (helst mer). Siden Shareaza ikke gjorde dette riktig, ble jeg banna.

På det tidspunktet var det bare noen få klienter som gjorde dette riktig. Azureues var da best av disse, og jeg har blitt holdt meg til det programmet siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...