Gå til innhold

Beste BitTorrent klient?[orddeling pga. min 3 ord]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

azureus er vel ikke kjent som det mest cpusparsommelige programmet.

Shareaza skal vistnokk ha blitt bedre med cpu bruken i det siste så det er verdt et forsøk...

Ellers ville jeg prøvd BitSpirit eller G3 torrent er også fin. Det finnes en hel haug av bittorrentklienter og du skal finne dem alle i den annonserte P2P guiden hvis du ønsker å prøve et par stykker.

PS: Torrenttopia kan være verdt en titt, da den kan søke etter torrent filer på de mest populære sidene som vil spare deg for litt tid. Har ikke prøvd denne selv....

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt så tror jeg at bittornado og den orginale BitTorrent klienten er de eneste blandt sikker minst 30 klienter som har ett vindu for hver nedlasting.

Så det bør du ikke henge deg for mye oppi.

ABC synes jeg blir for simpel. Fins mye mer funksjonelle klienter der ute

Lenke til kommentar
Hvilke funksjoner synes dere er det beste til tredjeparts bittorrent-klienter?

å kalle det en tredjepartsklient blir feil.

BitTorrent er opensource og utviklingen av orginalklienten er så og si stoppet.

Funksjoner jeg synes er fine er mulighet for preview av filen, du kan f.eks se filmen før den er ferdig. Trackerless, er ikke avhengig av en tracker(midtpunktet)

Dette er funksjoner man finner bare på shareaza.

Ting jeg liker og som jeg savner på shareaza er å kunne velge bort filer hvis du laster ned et arkiv. Dette er en funksjon man finner på G3 og Azureus.

Søking av torrentfiler må også være ganske greit. Må derfor prøve Torrenttopia for å finne ut hvordan det fungerer i praksis.

Lenke til kommentar

jeg må si at "burst!" er den beste bittorrent klienten.

Her kjører man alle nedlastninger i et program. trenger kun 1 vindu for å laste ned fra flere torrents. når man vil gå nærmere inn på hver enkelt nedlastning så får man opp en "command" vindu der all info du trenger står. du har og oversikten over hvor mange laster og sharer.

http://krypt.dyndns.org:81/torrent/index.phtml

Lenke til kommentar

Det der er vanlig standard funksjoner. Skal man overleve i bittorrentklient markedet som begynner å bli både stort, men også ganske fult så må man by på noe litt ekstraordinært noe som burst! ikke har.

Forresten. BitTorrent klient er riktig(tror jeg). Heter i hvertfall BitTorrent Client på engelsk...

Lenke til kommentar
Engelsk har andre orddelingsregler enn norsk.

Noe veldig mange desverre ikke vet.

Det er fult mulig men BitTorrentklient blir fremdeles feil. Ikke bare ser det helt greskt ut på skjermen min. Tar man et kvasir søk så finner man 65 mot 0 treff henholdsvis bittorrent klient og bittorrentklient.....

Lenke til kommentar

Det er fult mulig men BitTorrentklient blir fremdeles feil. Ikke bare ser det helt greskt ut på skjermen min. Tar man et kvasir søk så finner man 65 mot 0 treff henholdsvis bittorrent klient og bittorrentklient.....

men det betyr jo strengt tatt ingen ting. Jeg tror ikke de som skriver om bittorrent-klienter på hjemmesider er de skarpeste i grammatikk, selv om de gjerne kan være det. (no offense to anyone!!)

Jeg mener at det rette her vil bli å skrive bittorrent-klient. En slags orddeling, men med et forbehold om at det faktisk bare er et ord.. Tror folk har glemt den lille streken av og til. Slik jeg lærte det på skolen gikk det helt greit å dele opp ord en var usikker på med en bindestrek (selvfølgelig ikke binde-strek og lomme-lykt). Det ble i allefall mer rett en det ble galt på den måten.

Jeg syntes både bittorrent klient og bittorrentklient blir helt på trynet, men det siste blir værst.. det er jeg enig i.. :)

edit: vanligvis liker jeg ikke å rette på innleggene mine pga en simpel skriveleif (skrev selvfølgelik). Det er sånne feil alle burde godta, og alle som har skrevet en del på pc skjønner at det blir veldig fort sånne leifer.

edit2: Jeg vil også beklage at posten strengt tatt er noe off topic, men jeg syntes likevel den passet litt inn..

For å være litt on-topic;

Jeg skal ikke komme her og påstå at en klient er bedre enn en annen, men jeg har prøvd både Azureus, G3, bittorrent (std. greia), Shadows experimental, og bittornado.

Da jeg prøvde Azureus og G3 var det på veldig tidlige faser, så de var begge full i bugs, så jeg sluttet fort å bruke dem. Nå bruker jeg Bittornado, og er fornøyd med den.

I den kan jeg begrense upload speeden min slik at dl speeden blir bedre, for så å øke ul speeden igjen når jeg er ferdig med download og vil seede.. Jeg er veldig fornøyd med Bittornado, og kan anbefale den, har aldri hatt problemer med den.

Endret av Musty
Lenke til kommentar

men det betyr jo strengt tatt ingen ting. Jeg tror ikke de som skriver om bittorrent-klienter på hjemmesider er de skarpeste i grammatikk, selv om de gjerne kan være det. (no offense to anyone!!)

Jeg mener at det rette her vil bli å skrive bittorrent-klient. En slags orddeling, men med et forbehold om at det faktisk bare er et ord.. Tror folk har glemt den lille streken av og til. Slik jeg lærte det på skolen gikk det helt greit å dele opp ord en var usikker på med en bindestrek (selvfølgelig ikke binde-strek og lomme-lykt). Det ble i allefall mer rett en det ble galt på den måten.

Jeg syntes både bittorrent klient og bittorrentklient blir helt på trynet, men det siste blir værst.. det er jeg enig i.. :)

edit: vanligvis liker jeg ikke å rette på innleggene mine pga en simpel skriveleif (skrev selvfølgelik). Det er sånne feil alle burde godta, og alle som har skrevet en del på pc skjønner at det blir veldig fort sånne leifer.

edit2: Jeg vil også beklage at posten strengt tatt er noe off topic, men jeg syntes likevel den passet litt inn..

For å være litt on-topic;

Jeg skal ikke komme her og påstå at en klient er bedre enn en annen, men jeg har prøvd både Azureus, G3, bittorrent (std. greia), Shadows experimental, og bittornado.

Da jeg prøvde Azureus og G3 var det på veldig tidlige faser, så de var begge full i bugs, så jeg sluttet fort å bruke dem. Nå bruker jeg Bittornado, og er fornøyd med den.

I den kan jeg begrense upload speeden min slik at dl speeden blir bedre, for så å øke ul speeden igjen når jeg er ferdig med download og vil seede.. Jeg er veldig fornøyd med Bittornado, og kan anbefale den, har aldri hatt problemer med den.

BitTorrent-klient ser i hvertfall bedre ut enn bittorrentklient. Ta et kvasir søk på bittorrent klient da, du får selv se at f.eks startsiden da ikke er skarpe på gramatikk.

Det heter epost klient. Det er jeg helt sikker på så hvorfor skal det være anderledes når det er snakk om en annen klient.

Når prøvde du Azureus og G3. Azureus er jo en veldig gammel klient, G3 er litt nyere. Kan ikke si jeg har oppdaget noen bugs i hvertfall ikke i Azureus...

Lenke til kommentar

På norsk deler vi ikke opp ord som de gjør på engelsk. Vi setter de enten sammen, eller bruker bindestrek. Man skal bruke bindestrek når de to ordene ikke normalt settes i sammenheng med hverandre. Ellers skal man bare slå ordene sammen.

Eks.:

Tastatur-innhalering

Tastaturknapp

Siden "Bittorrent" er ganske ukjent, så passer det best å skrive "Bittorrent-klient".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...