Gå til innhold

Cerwin Vega !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes CV, spesielt de nyere høyttalerene, er bra jeg. Og jeg er ikke av typen fjortis med trance-musikk og volum konstant på fullt, er selv 20 år og har hatt endel høyttalere med tiden, bl.a JBL. CV får for mye ubegrunnet kritikk synes jeg. Hør på den nye classic eller v-serien med en god forsterker på moderat volum, og de fleste finner ut at CV faktisk kan lage gode høyttalere, i hvertfall har det skjedd her med venner som har vært på besøk. Definitivt gode rockehøyttalere, som også fungerer knall i et hjemmekino-oppsett. Selvfølgelig ikke finspllende jazz-høyttalere, men hvem med sine fulle fem er ute etter det når de ser på CV?...Kun en tanke :)

Lenke til kommentar
Synes CV, spesielt de nyere høyttalerene, er bra jeg. Og jeg er ikke av typen fjortis med trance-musikk og volum konstant på fullt, er selv 20 år og har hatt endel høyttalere med tiden, bl.a JBL. CV får for mye ubegrunnet kritikk synes jeg. Hør på den nye classic eller v-serien med en god forsterker på moderat volum, og de fleste finner ut at CV faktisk kan lage gode høyttalere, i hvertfall har det skjedd her med venner som har vært på besøk. Definitivt gode rockehøyttalere, som også fungerer knall i et hjemmekino-oppsett. Selvfølgelig ikke finspllende jazz-høyttalere, men hvem med sine fulle fem er ute etter det når de ser på CV?...Kun en tanke :)

De nye cerwin høyttalerne er dumpet i pris!!! En grunn må det være.

Jeg hadde Cerwin Vega for en del år tilbake (ca. 10 år). Hadde da AT40, sikkert noen som husker den. De koster (for 10 år siden) 1800 kr pr. stk, og var de billigste cerwin høyttalerne gjennom tidene.

Det som er i dag setter jeg spørsmålstegn ved. Hvem husker vel ikke DC-1215

(ble vel tatt tilbake siden den hadde en 12" i hodehøyde)

eller DC1515 til ca. 13000,- kr for paret.

I dag skal tilsvarende høyttaler koste 8000,- for paret, en reduksjon på 50 %.... Hmmm..... Kvaliteten er og blir, desverre, tvilsom...

Men selvfølgelig, alt til sitt formål og pris :yes:

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

De har flyttet produksjonen av de nye høyttalerene til Kina, derfor redusering i pris. Men jeg garanterer, disse er langtfra dårlige høyttalere. Er vel egentlig litt dumt å si ettersom alle har forskjellige meninger og oppfatning av hva som er bra lyd. Men uansett, er glad for at jeg er fornøyd med CV hvertfall, slipper å betale så mye i forhold til andre merker.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

De nye cerwin høyttalerne er dumpet i pris!!! En grunn må det være.

Jeg hadde Cerwin Vega for en del år tilbake (ca. 10 år). Hadde da AT40, sikkert noen som husker den. De koster (for 10 år siden) 1800 kr pr. stk, og var de billigste cerwin høyttalerne gjennom tidene.

Det som er i dag setter jeg spørsmålstegn ved. Hvem husker vel ikke DC-1215

(ble vel tatt tilbake siden den hadde en 12" i hodehøyde)

eller DC1515 til ca. 13000,- kr for paret.

I dag skal tilsvarende høyttaler koste 8000,- for paret, en reduksjon på 50 %.... Hmmm..... Kvaliteten er og blir, desverre, tvilsom...

Men selvfølgelig, alt til sitt formål og pris :yes:

Jeg og ett par kamerater var på ett diskotek i Kragerø for noen år siden hvor Hifi klubben kjørte en Sjælving Vega demo. Grei som jeg er så hadde jeg med Mind Bomb CDn til TheThe. Den var nærmest referanse CD på den tida for de som ikke orka Yello... Fyra opp den på ett par DC-1215 og jeg kan sverge på at de hørtes ut som vokalisten hadde fått astma, det låt mildt sagt jævlig. Tok for moro skyld og testa den samme på ett Denon anlegg med noen rimelig engelske høyttalere og det låt sinnsykt mye bedre. Mangla selvsagt romle bassen til SV, men kom i det minste musikk ut av høyttalerne.

Sikkert ok høyttalere for folk som kun er ute etter å ha noe som kan spille høyt og med mye bass, for de som ennå ikke har fått det med seg så ligger det meste av musikk i mellomtonen, slikt som vokal, blås, stryke instrumenter, gitarer, skarp tromme osv osv

Lenke til kommentar

Jeg synes de mindre høyttalerne til CV (10" og 12") har mye bedre lyd og mer kontroll enn de større 15" og 2x15". 10" og 12" fungerer etter min mening nokså likt endel av JBL sine, og nå når de bruker horndiskant på clsc serien så utgjør det faktisk endel av forskjellen (Klipsch er jo også kjent for å bruke horndiskant, og de blir jo rost opp i skyene overalt). Jeg ville hvertfall aldri vurdert å hatt et par gedigne 15" i huset, blir for mye for meg hvertfall. Og da jeg hørte forskjellen på disse og de mindre 10" og 12" var det ikke noen tvil. Mye bedre kontroll og godlyd fra de mindre høyttalerne, kraft og slitsom dynamikk fra de største.

Det jeg vel prøver å si er at fra min erfaring, så er de mindre høyttalerne til CV noe annet enn de aller største "party-blasterne". Synes hvertfall det ikke blir riktig om man kun har hørt på de største, og danne seg en negativ mening om CV på grunn av de. Sikkert endel som er uenig med meg her også, men vil tro jeg har litt peiling på det jeg prater om, har hatt flere høyttalere over åra, og musikk er det livet mitt består en god del av. For prisen og bedømme (3000,- for 10" clsc, 5000,- for 12", enda billigere for v-serien) så er de litt mer "normale" stue-høyttalerne til CV et veldig godt valg spør du meg. Hadde jeg hatt samme valget idag ville jeg fortsatt tatt mine clsc-10, uten tvil. Om man først har penger til de aller største fra CV, ville jeg sett etter noe annet om ikke man er spesifikkt ute etter sinnsykt trøkk, og kun det. For ellers finnes det en god del andre alternativer.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...