Gå til innhold

Hvit skjerm ved start av spill (3d applikasjoner)

Isildur

Anbefalte innlegg

¤¤¤ Topic redigert av moderator. Les nettikette for riktig bruk av topic. ¤¤¤

Hei, jeg har nylig fått et problem med mitt GFFX 5800, som har funka som bare det i et år, frem til nå...

Det funker som bare det til jeg skal inn i 3D-applikasjoner... (spill, 3D-mark, o.l.), da blir alt bare hvitt... Jeg kan høre at spillet starter, og jeg kan lett komme meg ut med Alt+F4 o.l.

Har reinstallert driver, lagt inn spillene på nytt og tatt skjermkortet ut og inn, men fremdeles er det det samme... Jeg har i blinde klart å lete meg fram til savegamen min for å se om det var menyene som var sånn, men også når selve spillet har startet fortsetter skjermen å være hvit...

Er det noen som har noen erfaring med dette, eller som vet hva dette kan skyldes?

mvh.

Isildur

Endret av B|Real
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, har ikke lagt inn noen skumle programmer som jeg har hatt kontroll over, så kan vel si nei på det... Ehm, er ikke sikker på det med Open-Gl og Direct3D, men de jeg har prøvd er Thief 3, Hitman 2, Gothic 2 og 3D-Mark03...

Jeg har ikke satt inn noe nytt hardware, det er omtrent 1 måned sida, og det har funka lenge og godt etter det...

Lenke til kommentar

Jeg har ihvertfall aldri hørt om noe lignende, men jeg ville ha prøvd skjermkortet i en annen PC. Hvis det ikke virker der heller så er jo saken grei, da er det defekt. Virker det der må du jo se på hva annet som kan være galt i din PC.

Lenke til kommentar

Alt er festet som det skal, det er jeg sikker på... Uansett virket det i går, og jeg har ikke gjort noe etter det...

Varme er det ikke... Ligger på 40 grader ved load, har Zalman Heatpipe og vifte...

Kan som du sier sjekke om det kan være noe virus-aktig, Ad-Aware kjører jeg hver kveld, så der er det ikke noe nytt...

Har vanskeligheter med å få testet kortet i en annen maskin, er det ingen som har noen flere konkrete forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...