Gå til innhold

Kan vi stole på USA?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elyas Machera skrev:

Jeg er ikke informert nok, har Saddam gjort noe mot USA sånn direkte, terrorhandlinger etc.

 

Han eller rettere sagt Irak, gjorde ikke noe som kunne forsvare forsvarskrig fra Amerikansk side. Forsvarskrig er den eneste krigen som er fullt ut internasjonalt akseptert i dag. At f.eks FN skulle ha myndighet til å legitimere angrepskrig i tilfeller av trussel om forbrytelser mot menneskeheten eller verdensfreden(intervensjon) er langt fra fullt ut akseptert, faktisk meget omstridt rent folkerettslig (kræsjer fundamentalt med prinsippet om staters suverenitet...) Dette er èn av grunnene til at USAs krig i Irak er så omstridt.

Lenke til kommentar
Vi kan ikke stole på USA, vi kan ikke stole på Norge, vi kan ikke stole på Russland, vi kan ikke stole på Kina, vi kan ikke stole på Spania, vi kan ikke stole på Island ... and the list goes on.

Amen

 

Ta alt med en klype salt. Informasjon blir, og har alltid blitt, manipulert til å tjene formidlerens formål.

Enig.

 

Forøvrig, jeg vil aldri, og har aldri, stole/stolt på USA.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Vi kan ikke stole på USA, vi kan ikke stole på Norge, vi kan ikke stole på Russland, vi kan ikke stole på Kina, vi kan ikke stole på Spania, vi kan ikke stole på Island ... and the list goes on.

Amen

 

Ta alt med en klype salt. Informasjon blir, og har alltid blitt, manipulert til å tjene formidlerens formål.

Enig.

 

Forøvrig, jeg vil aldri, og har aldri, stole/stolt på USA.

:roll:

Hva har de gjort deg? :cry:

Lenke til kommentar
Vi kan ikke stole på USA, vi kan ikke stole på Norge, vi kan ikke stole på Russland, vi kan ikke stole på Kina, vi kan ikke stole på Spania, vi kan ikke stole på Island ... and the list goes on.

Amen

 

Ta alt med en klype salt. Informasjon blir, og har alltid blitt, manipulert til å tjene formidlerens formål.

Enig.

 

Forøvrig, jeg vil aldri, og har aldri, stole/stolt på USA.

1000% Enig med deg

Lenke til kommentar

Norge kan stort sett føle seg trygge for Usa så lenge dei pomper opp olje til dei.

 

Ein Eu vs Usa krig er ikkje eit unaturligt senario. Etter som dette er dei to største maktene i verden og begge kjører eit kapitalistisk system som må heile tiden ekspandera. Selfølgeli er ikkje dette snak om i morgen, men litt fram i tid.

Lenke til kommentar
Ein Eu vs Usa krig er ikkje eit unaturligt senario. Etter som dette er dei to største maktene i verden og begge kjører eit kapitalistisk system som må heile tiden ekspandera. Selfølgeli er ikkje dette snak om i morgen, men litt fram i tid.

En eventuell EU - USA krig vil føre den vestlige sivilisasjon tilbake til nivået før 2VK. Europa og USA er så

tett økonomisk intergrert at en krig er utenkelig.

Lenke til kommentar
En eventuell EU - USA krig vil føre den vestlige sivilisasjon tilbake til nivået før 2VK. Europa og USA er så

tett økonomisk intergrert at en krig er utenkelig.

 

Samtidig er Eu den største konkurenten til Usa. Er på veg til å byge seg opp til ei super makt. Militært ligger dei langt bak usa, men økonomisk eit styke foran. Euroen har jo for eksempel blitt eit alternativ til dollaren som før var eineveldane som verdens valuta. Ser jo ut som dei har ein del militære planer og no

Endret av dessessop
Lenke til kommentar

Tror nok ikke Eu og Usa kommer i alvorlig klammeri. De er begge for fornuftige og reflekterte til det tross alt. Da skal nok mye rart skje tror jeg.

 

Det er mer grunn til å være obs på Asia tror jeg med Kina og andre. Hvis Asia begynner å forene statene kan de kanskje bli skumle etterhvert.

(Det er vel noe sånt som er profetert av Nostradamus også)

Lenke til kommentar
:roll:

Hva har de gjort deg? :cry:

Vel, USA har ikke gjort meg noe personlig. Men presidenten, regjeringen, rettsystemet og alt som har med politikk å gjøre der, er helt på jordet. Ikke minst dette med at de dreper massevis av irakere kun fordi at de skal få tak i mer olje, slik at rikingene i USA kan boltre seg i enda mere penger.

 

Så hvis ennå ikke har skjønt hva jeg mener, så skal du bare si fra, så du kan få det med teskje.

Lenke til kommentar
:roll:

Hva har de gjort deg?  :cry:

Vel, USA har ikke gjort meg noe personlig. Men presidenten, regjeringen, rettsystemet og alt som har med politikk å gjøre der, er helt på jordet. Ikke minst dette med at de dreper massevis av irakere kun fordi at de skal få tak i mer olje, slik at rikingene i USA kan boltre seg i enda mere penger.

 

Så hvis ennå ikke har skjønt hva jeg mener, så skal du bare si fra, så du kan få det med teskje.

Med dette forutsetter du at det eneste USA oppnådde i Irak-krigen, var å erobre oljen.

Lenke til kommentar

man kan vel egentlig ikke stole på USA, siden de har kommet med mange "bevis" som har vist seg og være feil.. Spesielt ikke med Bush som statsminister

"more and more of our import comes from foreign countries"...... sier vel det meste..

 

men Island kan vi stole på *sur på haltan (er selv halvt Islandsk..!)

Lenke til kommentar
Det er mer grunn til å være obs på Asia tror jeg med Kina og andre. Hvis Asia begynner å forene statene kan de kanskje bli skumle etterhvert.

(Det er vel noe sånt som er profetert av Nostradamus også)

 

jo. skal jo ikkje sjå vekk i fra Asia. No bur jo meste parten av verden i asia. Og stort sett alle forbruksvarer blir laget der. Usa er jo ikkje på godfot med så mangen der borte heller

Lenke til kommentar
Det er mer grunn til å være obs på Asia tror jeg med Kina og andre. Hvis Asia begynner å forene statene kan de kanskje bli skumle etterhvert.

(Det er vel noe sånt som er profetert av Nostradamus også)

 

jo. skal jo ikkje sjå vekk i fra Asia. No bur jo meste parten av verden i asia. Og stort sett alle forbruksvarer blir laget der. Usa er jo ikkje på godfot med så mangen der borte heller

japanere eier jo halve USA

Lenke til kommentar
Det er mer grunn til å være obs på Asia tror jeg med Kina og andre. Hvis Asia begynner å forene statene kan de kanskje bli skumle etterhvert.

(Det er vel noe sånt som er profetert av Nostradamus også)

 

No bur jo meste parten av verden i asia. Og stort sett alle forbruksvarer blir laget der. Usa er jo ikkje på godfot med så mangen der borte heller

Mr. Dollar er venn med alle.

Lenke til kommentar
Det er mer grunn til å være obs på Asia tror jeg med Kina og andre. Hvis Asia begynner å forene statene kan de kanskje bli skumle etterhvert.

(Det er vel noe sånt som er profetert av Nostradamus også)

 

No bur jo meste parten av verden i asia. Og stort sett alle forbruksvarer blir laget der. Usa er jo ikkje på godfot med så mangen der borte heller

Mr. Dollar er venn med alle.

Les Indonesia-delen av Verdens Nye Herskere, du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...