Gå til innhold

19" lcd skjerm


leddja

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Tåkete" blir vel litt feil. Et eksempel hvor jeg har merket ghosting, er i spill hvor det er en mørk gjenstand mot en lys bakgrunn, f.eks. et fly mot blå himmel. Svinger du litt frem og tilbake, tar det litt tid før blåfargen "slår seg på" der hvor flyet har vært.

 

Man ser altså et svakt "avtrykk" av gjenstanden som beveger seg. Noe lignende bildet under, men langt ifra så merkbart.

 

http://www.hardwarecentral.com/graphics/sc...ghosts_zoom.jpg

Lenke til kommentar
Samsung SyncMaster 193t er en super skjerm til spilling..!

 

Spiller CS selv, har aldri merket etterslep.

 

Mange som sier 19" egner seg dårlig til spill uten og selv ha prøvd en... tsk tsk...

Har samme skjerm, men min har etterslep spesielt på sort...har DVI kabel men skjermen kjører kun analog...

Lenke til kommentar
Har noen testet samsung sin 193p? Denne er på 20ms  :)

Jeg har hatt denne i snart 4 uker. Jeg kjøpte først Samsung 172X, men fant etterhvert ut at native oppløsning på en 17" lcd blir litt for "smått" til mine øyne. Jeg har ikke angret en dag på dette byttet. Det er litt mer ghosting på 193P enn det var på 172X, men som mange tidligere har påpekt tror jeg ikke at dette vil plage særlig mange andre enn hardcore gamere. Jeg ble i alle fall vant til dette i løpet av noen få minutter, og legger ikke merke til dette lenger. Til all annen bruk enn spill, slår 193P 172X ned i støvlene etter min mening. Jeg har uansett funnet ut at jeg foretrekker VA panel framfor TN panel, særlig med tanke på innsynsvinkel og fargegjengivelse.

 

Etter min gode erfaring med 193P, er jeg litt forundret over at ikke flere har fått øynene opp for denne skjermen.

Lenke til kommentar

Sony har også kommet med noen fine 19". Sjekk denne:

 

http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP....KU=SDMHS94P%2fS

 

Hvis linken ikke virker så er det : HS-Series 19” Flat Panel LCD

SDM-HS94P/S ..... 12ms, 500:1 kontrast, Luminance

400 cd/m2 :cool:

 

Synd den er litt dyr... :no:

 

Edit: Pris hos Sonystyle europa: 5.294,77 NOK VAT excl. Ca. 6564 kr med 24% moms. Toll og skit vet jeg ikke.... Noen som vet???

Endret av Bubba-S
Lenke til kommentar

Hakke peil. Men sony-en er jo i samme prisklasse som BenQ-en. Tror dette skyldes at sony kjører 100$ i sommerrabatt i Usa. Tripper med fingrene om å gjøre et impulskjøp :hmm:

 

Edit: Da var det gjort :thumbup: Et stykk impulskjøp på vei... Mangler nå bare resten av maskinen jeg skal ha meg :p

Endret av Bubba-S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...