Gå til innhold

19" lcd skjerm


leddja

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale en 19" LCD skjerm som funker fint til Counter - strike , se på film og musikk og surfe med.. ? vet ikke hvordan der er med lcd når d gjelder HZ ? men vist det er som CTR Skjermer så vil jeg ha en 19" lcd som støtter 120hz@1024x769. Finnes det en skjerm som dette til rundt 5000kr ? :):)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vet ikke hvordan der er med lcd når d gjelder HZ ? men vist det er som CTR Skjermer så vil jeg ha en 19" lcd som støtter 120hz@1024x769.

17- og 19" skjermer har native oppløsning på 1280x1024, vanligvis med 75Hz. Oppfriskingshastigheten trenger du ikke tenke på, da bildet er flimmerfritt på LCD.

 

17" er bedre til spilling, men størrelsen har definitivt mye å si ;)

Lenke til kommentar
Gå heller for en 17" (like stor skjermflate som en 19" CRT!).

[Kverulantmodus=ON]

 

Feil!

 

17" LCD har ikke like stor skjermflate som en 19" CRT.

 

17" CRT = 16" synlig skjermflate

17" LCD = 17" synllig skjermflate

19" CRT = 18" synlig skjermflate

19" LCD = 19" synlig skjermflate

 

Med andre ord 19" CRT = 1" større enn 17" LCD.

 

[/Kverulantmodus=OFF]

Lenke til kommentar
Carnifex, hvilken skjerm har du da? Ønsker meg 19" LCD selv, til spilling!

 

Hva med denne, med 16ms responstid! : Denne 19"'rn

 

17" ekke stort nok, spess ikke for de som spiller strategispill, synes jeg.

Det er vel større oppløsning og ikke større skjermflate som er et pluss i strategispill, og 17" og 19" LCD har akkurat samme native oppløsning, så det eneste du tjener på å kjøpe 19" er å få større enheter på skjermen.. Om dette er positivt eller negativt er vel kanskje individuelt, men men.

Endret av zimen
Lenke til kommentar
På en 19" LCD er det mer ghosting enn en 17" LCD.

Det er nok riktig. Det som ikke er riktig er å anta at dette er ett stort problem for de fleste. Jeg tror det er mindretallet som sliter voldsomt med dette, men det er mulig jeg tar feil.

"Det som er riktig..." er at jeg sliter noe j*vlig med ghosting på noen CRAPPY Dell-skjermer på høgskolen hvor jeg går. Har derfor funnet ut at når jeg først skal kjøpe en LCD-skjerm, så skal den være uten noe form for ghosting.

 

Derfor vil jeg nok mest sannsynlig gå for en 17" Nec om et par uker...

Endret av djorgen
Lenke til kommentar
Har derfor funnet ut at når jeg først skal kjøpe en LCD-skjerm, så skal den være uten noe form for ghosting.

 

Problemet med "ghosting" er sterkt overdrevet, synes nå jeg! Jeg kjøpte meg en Benq 19" LCD for et par mnd siden, og er strålende fornøyd med den. Merket litt forskjell fra CRT helt i starten, men det gikk over etter et par timers spilling (og da snakker jeg kjapp fps-spilling).

 

Orienter deg for å unngå "katta i sekken", men får du tak i en (på dagens nivå) ok 19" er det ikke noe problem å bruke den til gaming!

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...