HipHippo Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Jeg kjøpte et nytt hoved kort til pc'en... MSI K7N2 delta-L som er basert på n-force 2 chipset.. Men så får jeg ikke instalert Windows...har prøvd forskjellige windows xp cd'er.. Prøvd windows 2000...men dataen vil ikke instalere windows... Så gikk jeg til databutikken.com/no for å kikke på hovedkort der sto det nemmlig dette: Western Digital harddisker virker ikke tilfredstillende med hovedkort som har nForce2-chipset. Denne feilen viser seg på Western-disker med varierende firmware-versjon, det går derfor ikke å peke på spesifike modeller. Det kan altså virke i noen tilfeller, men risikoen at det ikke gjør det er for stor for at vi skal kunne anbefale denne kombinasjon. Og jeg har en western digital harddisk... Er dette sant? Hva kan jeg gjøre med dette? Bør jeg kjøpe en ny harddsik hvis det hjelper? Takker på forhand for all hjelpen! Håper de som svarer har erfaring med dette Lenke til kommentar
Musty Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 jeg har MSI k7n2 Delta-ILSR (i praksis samme kortet, men med sata og firewier osv i tillegg), og 3 WD disker. Jeg har kjørt dette hovedkortet med tilsammen 6 forskjelige WD disker før, og har aldri hatt problemer. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Mitt Abit NF7S V2 fant ikke min WD 40Gb 7200Rpm 1Mb cash HDD. Men den finner nyere WD disker. Lenke til kommentar
HipHippo Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Mitt Abit NF7S V2 fant ikke min WD 40Gb 7200Rpm 1Mb cash HDD.Men den finner nyere WD disker. oki kan være d...for jeg har en WD 40gb... Tror det er på tide å kjøpe ny Lenke til kommentar
HipHippo Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Men ikke sikkert det er gale da... tja...jeg får prøve...men hvis noen vet noe om dette så gi gjerne et svar=P Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Var jo problemer med Nvidia IDE drivers tidligere . Men finner den ikke disken i BIOS bør man oppdatere biosen ihvertfall. Har selv brukt 80GB WD SE ide disk på nforce2 Ultra nf7-s i lang tid. Tviler på at det er noe problemer med en nykjøpt harddisk uansett størrelse. ... Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Finner du disken i BIOS? Og har du satt jumper korrekt, mht. master/slave. Jeg har også sett den anmerkningen hos databutikken, men dette er første gang jeg faktisk ser noen har det problemet. Kanskje en BIOS-update. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Problemet var en eldre 40Gb HDD. Har også en 80Gb 7200Rpm 8Mb cash IDE HDD som bios fant uten problemer så det er nok et problem med eldre WD. Lenke til kommentar
HipHippo Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 Finner du disken i BIOS? Og har du satt jumper korrekt, mht. master/slave.Jeg har også sett den anmerkningen hos databutikken, men dette er første gang jeg faktisk ser noen har det problemet. Kanskje en BIOS-update. Jepp jeg finner disken i bios...det er det som er rart... jumperene sitter som de skal... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå