Prizefighter Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) Skal modde xbox kontroll(ene) min(e). Så da følger jeg denne guiden. Har elektronisk beskyttende teip og dremel. Det jeg mangler er leds og resistor på 100ohm. Fant noen mostandere på ELFA, men utifra den guiden her, hvilken motstander er det jeg skal velge? Og må jeg passe på noen verdier om jeg f.eks kjøper 8000mcd leds fra microplex enn 300mcd som ble brukt der? Bildet er litt komplisert, ja, men jeg ser hvor ting skal. Hva er den pinnen som går fra midterst nede på ledsene og øverst til venstre på den andre "connectoren"? Det er visst noe jeg trenger for å få kontakt? Ble litt mye spørsmål men jeg må bare nesten spørre for å være sikker. Takker for alle gode svar. Endret 30. juli 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Og må jeg passe på noen verdier om jeg f.eks kjøper 8000mcd leds fra microplex enn 300mcd som ble brukt der Dersom du har en led som skal ha annen spenning og/eller strøm, må du bruke en annen led ja Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Okey, men på kontrollen er det 5v, så da kan jeg vel bruke 3 stk 8000mcd leds da?.. btwt: Noen som kan svare på det andre jeg spurte om? Vil liksom få gjort dette fortest mulig. Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) EDIT: Tenkte feil der og da...hehe Endret 30. juli 2004 av biiig.no Lenke til kommentar
xcetera Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 må jeg passe på noen verdier om jeg f.eks kjøper 8000mcd leds fra microplex enn 300mcd som ble brukt der?[/b] utifra det jeg mener er at mcd står for lys intensiteten på led. jo høyere tall jo større intensitet. Ta en titt her: http://www.lsdiodes.com/tutorial/ De har også et program som regener ut div. som du kan laste ned gratis Mvh KFB Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Takk Xcetera, skal lese gjennom den, takk til alle som har bidratt så langt. Men fortsatt et par småting jeg lurer på. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Hvis jeg da kjører 3 leds parallelt med helt samme spesifikasjoner vil jeg ikke trenge resistor, etter hva jeg leste nå. Tenkte på 3 grønne leds på 8000mcd hver fra en strømkilde på 5v, kan parallel kjøre de slik de får 5v hver med litt triksing. Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Har du 3 leds laget for 5V, kan du koble de i paralell på en 5V spenningskilde... så da slipper du motstander ja Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Et lite spm, hvorfor skal du modde kontrollen? Hva blir forskjellen etter moddingen? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 Skal legge 3 leds i kontrollen, samt pluggen nederst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå