Gå til innhold

Anlegg.? Forsterker og 2 høytalere

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe et anlegg. En forsterker og to gulvstående høytalere. Det skal til sammen koste maks 10 000,- Jeg vil ha høytalere med dyp og fyldig bass, men samtidig et bra lydbilde. Jeg har hørt på Patos Basic 500 og synes det var bra lyd. (http://www.patos.no)

Noen som har tips til hva jeg bør velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av forsterkere:

Harman/Kardon HK670 gir iallfall glimrende lyd med god bass.

Vil du ha med radio, er HK 3480 et godt valg.

Spørs mye på hva du skal høre på av musikk da, men jeg hører mye på hard rock og slikt, og foretrekker JBL høyttalere. De Patosene har jeg ikke hørt.

Hvis du har en "lydbutikk" med en ansatt som har litt peiling, kan han sikkert anbefale noen oppsett for deg og koble opp. Ta med egne (originale) CD-plater, og ta deg tid til å lytte! Din mening om lyden er jo den som teller.

Ikke glem gode kabler. De dyreste trenger du absolutt ikke, men kjøp for all del ikke de kjipeste heller.

Lenke til kommentar

Hvis du liker Patos bør du også like Dali. Hør på noen gulvstående fra Blue og Concept serien. Forsterkere fra Sony, Arcam, Nad, Yamaha og Denon bør mer eller mindre passe greit til disse såvel som Patos. Husker du hvilken forsterker du hørte Patos på? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...