Gå til innhold

Alle som vil debattere om cannabis-legalisering!

Anbefalte innlegg

Tja, billigere vet jeg ikke. Det siste jeg hørte om pris, var at ett gram ligger på rundt hundrelappen. Kjøper man billig Tuborg-øl for den hundrelappen, får man vel rundt 9 flasker, samt en bærepose og en liten tyggis til 50 øre.

Enklere.. klart det.

Men, begge eksemplene er hva jeg vil definere som misbruk, ikke fornuftig bruk. Misbruker du et rusmiddel over tid, uansett hvilket, tar kroppen skade av det. EOD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan si det samme om folk som drikker en 6-pack hver dag.

Såklart.

Men det er kanskje litt enklere og billigere å røyke seg en liten en hver dag i stedet for å klemme i seg en 6-pack..?

snakk om? en 6 pack er jo ikke mere en hva som ryker til cornflacksen til frokost.

Lenke til kommentar
Å siden det ødeleger mange liv, da er det greit å legalisere enda et stoff som kan gjøre det?

"KAN" er ordet her. Misbruk av et hvilketsomhelst stoff vil gjøre at du tar skade av det. Se bort ifra misbruk over lang tid, og sett hasj og alkohol opp mot hverandre.

Hasj: man røyker, slapper av og spiser en muffin. Total pris: 100-200kr (avhengig av hvor dyr muffinen er).

Alkohol: man drikker på vorspiel, går ut, drikker mer, vrikker litt på stumpen på dansegulvet, spyr, drikker mer, drikker mer, gir han som snek i kebab-køen et par saftige knokesmørbrød, tar taxi hjem, våkner opp dagen etterpå og er ødelagt hele den dagen. Total pris 100-5000kr.

Er dette en debatt om pris og bi-virkninger?

Lenke til kommentar
Er dette en debatt om pris og bi-virkninger?

Bivirkninger blir en naturlig del av diskusjonen, ja.

Når vi allerede har et allment akseptert rusmiddel som forårsaker mer skade på brukeren selv, samt skade på menneskene rundt denne, hvorfor skulle vi ikke ha et alternativ som, i mine øyne, ikke er på langt nær like negativt.

Vi har allerede konkludert med at misbruk over lengre tid vil gjøre deg til en apatisk dott, så det trenger du ikke å henge deg opp i lengre.

Lenke til kommentar
Om hasjen er nøkkelen til selve helvete eller ikke, det må man spørre de religiøse om, men at hasj er nøkkelen til narkotikaens verden, det er sikkert som døden selv. Det er selvfølgelig ikke alle som velger å bruke sin nøkkel, men hvem er det som klarer å motstå fristelsen? Det er dessverre altfor få…

:D Fin reklame for hasj, slike useriøse artikler vedlikeholder imaget om at cannabis er farlig, og virker faktisk mot sin hensikt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
[quote name='Nisje Olm' date='08/08/2004 : 21:43'] [quote name='"ROOT.no"']Om hasjen er nøkkelen til selve helvete eller ikke, det må man spørre de religiøse om, men at hasj er nøkkelen til narkotikaens verden, det er sikkert som døden selv. Det er selvfølgelig ikke alle som velger å bruke sin nøkkel, men hvem er det som klarer å motstå fristelsen? Det er dessverre altfor få…
[/quote]
:D Fin reklame for hasj, slike useriøse artikler vedlikeholder imaget om at cannabis er farlig, og virker faktisk mot sin hensikt. [/quote]
Hjelpe meg... Mange av dere er bare en gjeng åndsvake mennesker som ikke burde være med her på diskusjonen i det hele tatt!!

Jaja hasj er nøkkelen til HELVETE!!! HARRHARR!!!:p
Merkelig at folk skriver sånt i det hele tatt.

Om du leser litt på de forrige innleggene som ligger her, ser du akkurat dette forklart av T42.

Hasj er ulovlig. Hasj er relativt ufarlig (med det mener jeg at hasj ikke er dødelig)
Dette vet folk, dermed vil de gjerne prøve.
Når de har greid å komme i kontakt med noen som selger hasj, har de øyeblokkelig tilgang til andre stoffer.
DERFOR er hasj IKKE nøkkelen til andre stoffer!!
Hadde hasj blitt lovlig, ville ikke like mage gå i fella!
Hasjen blir syndebukk for en svart undergroundmiljø som tjener penger på at at det ulovlig.

For meg er det overhodet ufattelig at hasj skal være ulovlig.
Jeg tror ikke det Norske folk vil bukke under om det hadde blitt legalisert.

Det jeg tror vil skje er at om det hadde blitt lovlig, ville mange unge "opprørere" ikke prøvd hasj. Fordi da hadde vært lovlig og dermed hadde det ikke vært "den forbudte frukt"

Hva mener dere andre?
Lenke til kommentar

Vi lever i et samfunn som ikke har peiling på rus. Har vi et rusmiddel passer vi alltid på å hele tiden ha i oss så mye som mulig helt til vi sovner.

Og du som viste skadevirkningene av hasjbruk. Linken var fra en side som heter "skolenett.no" eller noe sånt. Det er en statlig side, så såklart står det det!

Når undersøkelser av cannabis blir gjort (noe som aldri skjer), har man på forhånd en instilling som sier at det er farlig. Ettersom det er ulovlig.

Mye av det fra skolenett.no er faktisk sant da, men der står det f.eks "Man blir sløvere bla bla" og alle effektene som hvistnok skal være farlige.

Disse skjer omtrent...ALDRI!!!! Jeg har opplevd alle disse effektene, men de kom KUN i begynnelsen. Det er det som er saken! Første gangen man røyker, kan man lett se troll og blomster, men det er fordi kroppen ikke er vant til det!

Første gangen man drikker er jo ikke akkurat helt likt som etter den 200rede gangen.

Hvor mange mennesker dør årlig av alkohol? Ganske mange vel?

Hvor mange mennesker dør årlig av cannabis? Kan noen svare meg på dette?

Ta meg da. Jeg har røkt nå og da i flere år og trives med det.

Jeg tror heller ikke at mange Nordmenn ville ha røkt og røkt og røkt om det hadde blitt regalisert.

Vi er smartere enn det. Vi må ikke undervurdere folk generelt.

Helvete ville IKKE ha brutt løs om vi hadde stått ansikt til ansikt med en legalisering.

Tro det eller ei. Legalistene har sannheten bak seg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...